مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خبرداد:

آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 34 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: باحضور مستمر و تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت و باگشت و سرکشی از مناطق بحرانی و حساس استان در سال 91 نسبت به سال قبل آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی به میزان 34 درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۸۳۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، موسی صابری با اشاره به اینکه 72 درصد از اراضی استان متعلق به منابع طبیعی است گفت: برابر ارزیابی انجام گرفته تا پایان برنامه چهارم توسعه 100 درصد آن تحت پوشش حفاظتی یگان حفاظتی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفته است.

وی تصرف زمین را از عمده ترین تخلفات منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط یگان حفاظت تخریب در حوزه های منابع طبیعی به حداقل رسیدهو برابر با هماهنیگهای به عمل آمده با دستگاههایاجرایی سعی شده است که پروژه های عمرانی از مناطقی عبور داده شوند که کمترین خسارت را به منابع طبیعی وارد نمایند.

مهندس صابری گفت: با تشکیل یگان حفاظت استان و با همکاری دستگاههای قضایی و انتظامی نسبت به سالهای قبل از آن در امر پیشگیری و جلوگیری از تخلفات در عرصه های ملی استان موفقیتی های زیادی حاصل شده است.

وی افزود: استفاده از مشارکت و تشکل های مردمی یکی ازاقدام های مهم برای ارتقاء سطح حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان است.

صابری عنوان کرد: اکنون 400 نفر به عنوان همیاران محافظ طبیعت با یگان حفاظت منابع طبیعی استان در ارتباط هستند که مسایلی از قبیل تصرف، تخریب و آتش سوزی این عرصه ها را به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش می دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهارداشت: تاکنون هفت پاسگاه ویژه منابع طبیعی در سطح ادارات تابعه استان خراسان شمالی راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: شماره های 09696و 1504 به صورت رایگان آماده دریافت گزارشهای مردمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار