پیاده سازی سریع و دقیق پایانه صادراتی و تبادل فناوری اطلاعات با محوریت توسعه اشتغال در دستور کار مسئولین البرز

کرج (پانا) - جلسه ای به منظور بررسی تفاهم نامه پایانه صادراتی و تبادل فناوری با محوریت توسعه اشتغال و نحوه پیاده سازی خدمات دولت الکترونیکی در شرکت شهرکهای صنعتی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پیاده سازی سریع و دقیق پایانه صادراتی و تبادل فناوری اطلاعات با محوریت توسعه اشتغال در دستور کار مسئولین البرز

در این جلسه غلامرضا حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان رشد شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) استان از 14 به رتبه 3 کشوری گفت: یکی از مهمترین خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری و پیاده سازی زیرساخت خدمات دولت الکترونیکی است که باید بر اساس برنامه ششم توسعه کشور تا پایان این برنامه صد درصد خدمات به صورت الکترونیکی ارائه گردد. در این خدمت به جای اینکه نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات دولتی به سازمان‌ها مراجعه کنند، می‌توانند با مراجعه به یک درگاه و در هر زمان، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند؛ موضوعی که می‌تواند علاوه بر شفافیت عملکرد سازمان‌ها، به حل چالش‌هایی مثل آلودگی هوا، اشتغال، محیط زیست و حقوق شهروندی کمک ‌کند و همچنین در راستای استفاده بهتر از خدمات دولت الکترونیک و جلوگیری از سردرگمی مردم درگاه واحد استانی در حال پیاده سازی است و برای جلوگیری از تحمیل هزینه به دستگاههای اجرایی مرکزداده استانی ایجاد شده است.

حمیدی ادامه داد: در راستای پیاده سازی موفق دولت الکترونیک و خدمت رسانی به مردم تاکنون بیش از هفتاد درصد روستاهای استان به اینترنت پر سرعت متصل شده اند.

در پایان دو طرف بر پیاده سازی سریع و دقیق پایانه صادراتی و تبادل فناوری اطلاعات با محوریت توسعه اشتغال تاکید کردند.

گفتنی است پایانه صادراتی و تبادل فناوری با رویکرد افزایش تولید و صادرات پایدار به وجود آمده و شرکت‏ها و صنایع می‏توانند از این بستر به منظور معرفی و صادرات کالا، خدمات و فناوری خود اقدام نمایند. در این خصوص پایانه الکترونیکی طراحی شده امکان تبادلات کالا، خدمات و فناوری بین شرکت‏های ایرانی و خارجی را به وجود می‏آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار