پیام مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به مناسبت روز قلم

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پیامی فرا رسیدن ١٤ تیرماه، روز قلم را گرامی داشت.

کد مطلب: ۸۳۴۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به مناسبت روز قلم

در پیام محمد تقی زاده آمده است:
به نام خدا
ن وَ اَلْقَلَمِ وَ مٰا یَسْطُرُونَ. خداوند سبحان در قرآن کریم به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد کرده و آن را مقدس شمرده است از این رو بر ماست که از ساحت قلم پاسداری کنیم و با بهره گیری از جوهره متعالی اش، در راه گسترش آگاهی و دانستن بکوشیم.
پاسداشت قلم در سرزمین ما پیشینه دیرینه ای دارد و درک ارزش ١٤ تیرماه که همه ساله به عنوان روز قلم در کشورمان گرامی داشته می شود، سبب شکوفایی فرهنگ، هنر و اندیشه یک جامعه می شود.
قلم زبان شناخت و معرفت است که با رسم خطوط بر روی کاغذ به واژه ها زندگی و حیات می بخشد و کشور ایران مباهات می کند که با اختراع خط که 5 هزار سال پیش از میلاد در جیرفت کرمان رخ داد، انقلاب عظیمی در آموختن و یاددادن رقم زده شد. آموختنی که به دستان توانای معلمان این سرزمین پهناور آغاز شد و تا کنون نیز به عنوان یک راه متعالی ادامه دارد.
اینجانب روز قلم را به صاحبان و پاسداران قلم و اندیشه و تمامی کسانی که در تعلیم، تربیت و آگاهی بخشی به فرزندان کشور سربلندمان می کوشند، تبریک عرض نموده و آرزو می کنم که با بهره بردن از این امانت الهی، در اعتلای فرهنگ، ادب و دانش غنی ایرانی و اسلامی کوشا باشیم.
محمد تقی زاده
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار