سخنگوی شورای شهر یزد:

ضرورت استفاده از ظرفیت پاکبانان درزمینه گزارش تخلفات ساختمانی در یزد

یزد (پانا) - سخنگوی شورای شهر یزد با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به تخلفات ساختمانی در این شهر، گفت: در این زمینه باید از ظرفیت پاکبانان به‌عنوان چشمان تیزبین شهر استفاده کرد.

کد مطلب: ۸۳۴۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت پاکبانان درزمینه گزارش تخلفات ساختمانی در یزد

محسن عباسی‌هرفته پیش از ظهر امروز در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های خوب یزدی‌ها که جزء میراث ناملموس آن‌ها محسوب می‌شود، سنت تسهیم است، گفت: این سنت به معنای این است که گذشتگان در راستای نعمتی که به آن‌ می‌رسیده‌اند، سهمی هم برای دیگران قائل بوده‌اند که خوشبختانه این میراث نیز در حال حاضر در استان یزد ملموس است.

وی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که در حال حاضر وجود دارد و همچنین یکی از دلایلی که نمی‌توان از تخلفات ساختمانی جلوگیری کرد، این است که به‌اندازه کافی نیرویی در شهر وجود ندارد تا گزارشی از تخلفات ساختمانی را به ما ارائه دهند؛ لذا در این راستا باید اهتمام و اقدامات گسترده‌ای شکل گیرد.

سخنگوی شورای شهر یزد با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به تخلفات ساختمانی در استان یزد، اظهار داشت: در سطح شهر یزد پاکبانان و رفتگران خدوم زیادی وجود دارند که شبانه‌روز در حال فعالیت هستند که می‌توانند در این راستا بسیار راهگشا باشند؛ چراکه آن‌ها در جریان ریز اتفاقات شهر هستند. اگر دوره آموزشی برای این افراد برگزار و ادبیات اولیه تخلفات ساختمانی برای آن‌ها گفته شود، این افراد به‌عنوان ناظرین شهرداری در حوزه گزارش تخلفات ساختمانی می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند که این مهم دور از ذهن نیست.

عباسی‌هرفته بیان داشت: در کمیسیون عمران قرار بر این شده است تا اداره کل راه و شهرسازی استان یزد کارگاه بازآفرینی را ۳۰ تیرماه در دانشگاه یزد برگزار کند که در این کارگاه قرار شده است تا در خصوص آموزش مدیران، اعضای شورای اسلامی شهر یزد و کارشناسان در حوزه بازآفرینی آموزش‌هایی ارائه شود؛ همچنین با توجه به اینکه بحث بازآفرینی یکی از موضوعات به‌روز و داغی محسوب می‌شود و اشراف کافی در این راستا وجود ندارد، خوشبختانه اداره راه و شهرسازی استان یزد ما را در این راستا بسیار کمک کرده است.

این مقام مسئول در پایان از برگزاری همایش اندیشه ایران‌شهری و ارزش‌های تاریخی شهر یزد در روز ۱۶ تیرماه سال جاری در استان خبر داد و تأکید کرد: واقعیت این است که این‌قدر که گفته می‌شود شهر یزد جهانی شده است؛ هنوز خودمان به این موضوع واقف نیستیم که شرکت در این جلسات می‌تواند ما را بیش از بیش به موضوع ثبت جهانی شهر یزد واقف‌تر سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار