آمریکا در حال بررسی قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی است

تهران (پانا) - دولت دونالد ترامپ در راستای فشار بیشتر به ایران در حال بررسی قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی است.

کد مطلب: ۸۳۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا در حال بررسی قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی است

به گزارش سی‌ان‌ان، مقام‌های کنونی و پیشین کاخ سفید در حال بررسی این موضوع هستند.

تصمیم درباره این موضوع به صورت رسمی برعهده وزارت امور خارجه آمریکا است. این تصمیم به عنوان بخشی از استراتژی تهاجمی کاخ سفید ضد ایران است. مقام‌های دولت آمریکا ماه‌ها است که در حال بررسی این موضوع هستند اما هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

در حالی که برخی هشدار داده‌اند که این برچسب‌گذاری می‌تواند برای پرسنل و تأسیسات خارجی آمریکا خطرناک باشد اما به کاخ سفید اجازه می‌دهد که دارایی‌های سپاه را ضبط کند‌.

نزدیکان به تیم بررسی این تصمیم در آمریکا می‌گویند که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به اجرای این تصمیم علاقمند است.

پمپئو در مصاحبه اخیر خود با سی‌ان‌ان گفته بود که موضوعات بسیاری وجود دارد که باید درباره آنها گفت‌و‌گو شود. موضوعاتی که ثابت خواهد شد و آمریکا باور دارد که به اهدافش می‌رسد.

او مدعی شده بود که هدف آمریکا متقاعد کردن ایران برای تبدیل شدن به یک کشور عادی است. پمپئو در مصاحبه مذکور از بیان جزئیات درباره مذاکرات و تحریم‌های احتمالی طفره رفته بود.

اما به نوشته سی‌ان‌ان برچسب تروریستی زدن به یک سازمان رسمی نظامی به ویژه گروهی با قدرت و ثروت سپاه پاسداران ایران بی‌سابقه است و می‌تواند مقام‌های دیپلماتیک و نظامی آمریکا را با خطر مواجه کند.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا از مخالفان این تصمیم در دولت ترامپ بوده و به وضوح نسبت به تبعات آن هشدار داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار