دستگاه‌های اجرایی تهران موظف به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق هستند

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به بخشنامه ابلاغ شده استانداری به دستگاه‌های اجرایی استان تهران در زمینه رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌گوید هر دستگاهی به این بخشنامه عمل نکند، قطعاً آب و برق آنها قطع می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۳۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌های اجرایی تهران موظف به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمدحسین مقیمی درباره بخشنامه ابلاغی آن استانداری به دستگاه‌های اجرایی استان تهران برای قطع سیستم‌های سرمایشی در ساعت‌های اوج مصرف و رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی و نبود ذخیره آب مطمئن در پشت سدها و اینکه در نیروگاه‌های برق‌آبی برای تولید برق مطلوب حدود 4 هزار مگاوات کسری داریم، بایستی در مصرف برق و آب حداکثر صرفه‌جویی را به‌عمل آوریم و با مدیریت درست در مصرف از اثرات این چهار هزار مگاوات کسری بکاهیم.
وی با اشاره به زمان اوج مصرف استان تهران که روزانه از ساعت 13 تا 16 است، تصریح کرد: در این باره بر آن شدیم با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تهران بزرگ اعم از وزارتخانه ها، سازمان‌ها، شهرداری و.. بخواهیم که از اول تیرماه 10 درصد مصرف برق خود را کاهش داده و از ساعت 13:30 سیستم‌های سرمایشی را قطع کنند.
مقیمی اضافه کرد: همچنین خواسته بودیم که در مصرف آب نیز از اول خرداد صرفه‌جویی کنند و 20 درصد از مصرف خود را کاهش دهند.
استاندار تهران با اشاره به اینکه نظارت و کنترل مصرف آب و برق این دستگاه‌ها بر عهده شرکت آب و فاضلاب و شرکت‌های توزیع برق در استان تهران است، ادامه داد: اگر هر دستگاهی نسبت به این بخش‌نامه و صرفه‌جویی مصرف آب و برق عمل نکند، قطعاً برخورد خواهد شد و آب و برق آنها قطع می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در استان تهران همانند چند استان دیگر تغییر ساعت اداری برای مدیریت مصرف برق اعمال خواهد شد، عنوان کرد: چنانچه درجه حرارت از 45 درجه افزایش پیدا کند، حتماً تصمیم‌گیری لازم در این باره انجام خواهد شد.
مقیمی در انتهای سخنان خود خواستار صرفه‌جویی مردم در مصرف آب و برق شد و گفت: امیدوارم مردم عزیزمان در این زمینه همکاری ویژه‌ای داشته باشند و در ساعت‌های اوج مصرف از به‌کارگیری وسایل برقی پر مصرف خودداری کنند تا ایام پیک را بدون بحران و خاموشی سپری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار