علی اکبر فرازی، دیپلمات و سفیر سابق ایران در کشورهای اروپایی:

پیام مهم سفر رییس جمهور به دو کشور مهم اروپایی پیروزی دیپلماسی ایرانی است

تهران (پانا) - سفر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان به دو کشور مهم اروپایی به دعوت آنها در شرایط فعلی به معنی پیروزی دیپلماسی ایرانی و انزوای بیشتر آمریکا و متحدان منطقه ای آن است و به همین دلیل این سفر به صورت ویژه مورد توجه رسانه های جهان هم قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۳۳۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام مهم سفر رییس جمهور به دو کشور مهم اروپایی پیروزی دیپلماسی ایرانی است

علی اکبر فرازی دیپلمات سابق کشورمان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص اهمیت سفر رییس جمهوری به سوئیس و بلژیک با بیان این مطلب گفت: این اولین سفر اروپایی رییس جمهور کشورمان پس از خروج آمریکا از برجام است و طبیعی است که دنیا توجه ویژه به آن نشان دهد چرا که کشورهای متخاصم و در راس آنها آمریکا به دنبال منزوی کردن کشورمان هستند و این سفر نشان می‏دهد جهت گیری درست دیپلماسی دولت، خود آنها را در انزوا قرار داده است.

وی افزود: یکی از فاکتورهای مهم اهمیت این سفر این است که در ۴۰ سال گذشته این دو کشور رابطه مناسب و صمیمانه ای با کشورمان داشته اند و حفظ این دوستی در شرایط فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است. این دو کشور از کشورهای مهم اروپایی هستند و به همین دلیل سفر رییس جمهوری در این مقطع زمانی مورد توجه ویژه در مجامع جهانی قرار گرفته است.

فرازی با اشاره به اینکه قطعا یکی از خواسته‎های مهم و اساسی دولت جمهوری اسلامی از کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا حمایت عملی از برجام است چرا که پایبندی ایران به توافق بارها و بارها از سوی آنها تایید شده است، افزود: قطعا رییس جمهوری هم در این سفر به دنبال حصول این هدف مهم خواهد بود.

وی افزود: در حالی که آمریکا و متحدان منطقه ای آن به دنبال این هستند که جلو همکاری کشورهای مختلف دنیا با ایران را بگیرند، دعوت این دو کشور مهم اروپایی از دکتر روحانی برای سفر به آنجا با توجه به اینکه سابقه این دو کشور نشان می دهد که به توافقات و معاهده های بین المللی در سطح بالایی پایبند هستند، این پیغام را به آمریکا می دهد که در پیشبرد سیاست انزوای ایران شکست خواهد خرد.

فرازی با اشاره به اینکه این سفر فقط از نظر اقتصادی قابل اهمیت نیست هر چند دستاوردهای اقتصادی مهمی هم با توجه به سرمایه گذاری این دو کشور در ایران در پی خواهد داشت، گفت: ایران به عنوان یک کشور مهم و بزرگ در منطقه نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار برای کشورهای اروپایی دارد و قطعا این جنبه های مهم هم مورد توجه این کشورها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار