رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

۸۵۲۴ کلاس درس در تهران باید تخریب و بازسازی شوند

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تهران از حیث نیاز به تخریب و بازسازی در کشور در رتبه اول و زیر خط میانگین قرار دارد.

کد مطلب: ۸۳۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
۸۵۲۴ کلاس درس در تهران باید تخریب و بازسازی شوند

مهرالله رخشانی مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، درباره تعداد مدارس دوشیفته تهران گفت: در استان تهران ۹۱۸ مدرسه دوشیفته وجود دارد که از این بین ۷۵۰ مورد در شهرستان‌ها و مابقی در شهر تهران قرار دارند.

او درباره سرانه استاندارد فضای آموزشی گفت: فضای استاندارد ۸.۳۹ مترمربع و سرانه میانگین فضای آموزشی کشوری ۵.۱۸ مترمربع و در تهران ۴.۲۶ مترمربع است. در واقع کسری سرانه فضای آموزشی تهران نسبت به میانگین ۰.۹۲ مترمربع است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به این‌که ۸۵۲۴ کلاس درس در تهران باید تخریب و بازسازی شوند، گفت: تهران از حیث نیاز به تخریب و بازسازی در کشور در رتبه اول و زیر خط میانگین قرار دارد. در حال حاضر در کشور ۱۱ استان به لحاظ سرانه آموزشی زیر خط میانگین‌هستند.

رخشانی مهر ادامه داد: ۱۴ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی در تهران داریم و تهران از این حیث نیز در رتبه اول است که برآورد اولیه برای تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی این مدارس ۲۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز ۱۴۹ میلیارد تومان نیاز است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با این روند توزیع اعتبارات، اگر بخواهیم به میانگین سرانه در تهران برسیم، حدود ۱۸ سال زمان نیاز داریم.‌ با روند توزیع منابع که در حال حاضر وجود دارد، برای رسیدن به سرانه استاندارد، ۸۰ سال زمان نیاز داریم.

رخشانی در پایان با اشاره به اهمیت و نقش خیرین مدرسه‌ساز گفت: از ۶۸۰۰ مدرسه تحویلی مهر حدود ۵۰ درصد توسط خیرین در حال ساخت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار