مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی:

۸۰ درصد اماکن روستایی آذربایجان غربی دارای سند مالکیت هستند

ارومیه (پانا)-– مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اماکن روستایی استان دارای سند مالکیت هستند.

کد مطلب: ۸۳۲۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد اماکن روستایی آذربایجان غربی دارای سند مالکیت هستند

امیر جوان کیا مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی اظهارداشت: در زمینه سنددار کردن اماکن و منازل روستایی تاکنون حدود ۲۰۰ هزار سند مالکیت صادر شده که شامل ۸۰ درصد اماکن روستایی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه صدور اسناد تک برگی در استان آغاز شده است ادامه داد: طرح تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه یکی از ملزومات قانونی است و برای تثبیت مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی تبدیل می شود.

جوان کیا با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار سند در این سازمان ثبت شده است، گفت: از این تعداد ۴۳۴ هزار و ۵۵۹ سند به کاداستر تبدیل شده و تک برگ است و بقیه اسناد دفترچه ای هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در خصوص تعداد دفاتر ثبت اسناد در استان اظهارداشت: هم اکنون ۲۲۰ دفتر اسناد رسمی در استان مشغول فعالیت بوده که از این تعداد ۸۳ دفتر در ارومیه فعال است.

جوان کیا ادامه داد: به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سوء استفاده و دستکاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد تک برگی نیز به صفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار