رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد :

شناسایی ۴۳  شغل خانگی دارای مزیت در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت:در طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی کشور ،۴۳ شغل دارای مزیت برای استان خراسان جنوبی شناسایی شده است.

کد مطلب: ۸۳۲۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۴۳  شغل خانگی دارای مزیت در خراسان جنوبی

جلال الدین صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری که با محوریت طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی کشور و با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در 8استان کشور به صورت مقدماتی شروع شده است و ناظر طرح و کارفرما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در استانها نیز اداره کل های تعاون کار و رفاه اجتماعی این وظیفه را به عهده دارند و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در طرح حضور دارد.

صادقی گفت: این طرح از مهرماه ۹۶ با امضای توافقنامه دوجانبه میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کشور آغاز شده است و امیدواریم که بتوانیم در شرایط فعلی کشور از مشاغل خانگی به عنوان بنگاه‌های اقتصادی استفاده کنیم .

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در ادامه گفت :مشاغل خانگی همگام با شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی در حال پیگیری و اجرا هستند.

وی افزود: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سه فاز اجرا می‌شود و فاز اول آن که به منظور استخراج مشاغل مزیت دار خراسان جنوبی انجام شده است به پایان رسیده و فاز دوم در حال اجراست.

صادقی تصریح کرد: یکی از مهمترین پارامترهای مشاغل خانگی ,متصل شدن آنها به بازار هاست که در این صورت مشاغل تایید و راه اندازی خواهد شد .

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از جمله مشاغل خانگی که در خراسان جنوبی شناخته شده اند می توان به بسته بندی محصولات استراتژیک استان از جمله پسته،زعفران و زرشک اشاره کرد و نیز تراش سنگهای قیمتی ،تولید گلهای مصنوعی ،مصنوعات چوبی و قالی بافی از دیگر مشاغل دارای مزیت استان هستند.

وی گفت: ثبت‌نام این طرح که از طریق سایت ‏inhb.ir صورت گیرد تا پایان تیرماه ادامه دارد و تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۵۰۰ شغل خانگی در خراسان جنوبی پوشش داده خواهند شد .

صادقی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند در سایت مذکور نسبت به ثبت نام اقدام کنند ،می بایست بالای ۱۸ سال سن داشته و فاقد بیمه باشند .

عباس رکنی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این نشست اشاره‌ای به مزیت‌های مشاغل خانگی کرد و گفت: نیاز به هزینه اولیه کم عدم نیاز به تغییر کاربری منازل از جمله مزیت های مشاغل خانگی می باشد .

وی گفت: امیدواریم در این طرح سهم مشاغل خانگی در اقتصاد را افزایش دهیم و مشاغل پایداری را در خانه ها ایجاد کنیم که این مهم با شرکت افشار مختلف محقق می شود .

رکنی گفت :برای ۲۵ هزار و ۷۴۱ نفر در دستگاههای مختلف مجوز مشاغل خانگی صادر شده و ۴۲۶ پشتیبان و ۴۱ پشتیبان حقوقی این طرح را همراهی می کنند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود :در سه ماهه نخست سال ۹۷، بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای معرفی افراد از سوی بانک های صادرات و ملی ایران هزینه شده است و با پرداخت حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی این بانک ها برای ۲۳۲۰ نفر شغل ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار