رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات گفت:

امیدواری ها به تکمیل کتابخانه مرکزی قاین تا سال 99

قاین (پانا) - رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات می گوید: در حالت خوش بینانه اگر هر سال یک میلیارد تومان به پروژه کتابخانه مرکزی قاین تخصیص یابد می توان به بهره برداری آن در سال 99 امیدوار بود.

کد مطلب: ۸۳۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
امیدواری ها به تکمیل کتابخانه مرکزی قاین تا سال 99

کتابخانه مرکزی قاین از محل اعتبارات سال 88 مصوب و عملیات اجرایی آن به طور رسمی در سال 89 آغاز شد. قرارداد اولیه این پروژه پنج ساله بود یعنی باید سال 93 به پایان می رسید، این در حالی است که با گذشت 9 سال از شروع آن، هنوز به نیمه نرسیده و کمتر از 50 درصد پیشرفت دارد.

پروژه ای که برگزاری مناقصه هم برای آن نتیجه ای نداشته است زیرا آن طور که سید مرتضی اصفهانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قاینات می گوید: پروژه کتابخانه مرکزی قاین سال قبل یک میلیارد و 480 میلیون تومان اعتبار داشت که از این میزان 574 میلیون تومان تخصیص یافت و ماه قبل، پروژه به مناقصه گذاشته شد اما نتیجه ای نداشت زیرا فقط یک پیمانکار در مناقصه شرکت کرده بود و باید دوباره برگزار شود. «مددی» پیشرفت این پروژه را بین 35 تا 40 درصد بیان و اظهار می کند: تاکنون برای کتابخانه مرکزی قاین حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده و از اعتبارات سال 96 هم 574 میلیون تومان برای آن تخصیص یافته است با این وجود و در حالت خوش بینانه و بر اساس فهرست بهای سال 95 اتمام آن هنوز به پنج میلیارد و 300 میلیون تومان دیگر نیاز دارد. وی تصریح می کند: قرار بود کتابخانه پنج سال بعد از شروع پروژه به اتمام برسد اما به دلیل تخصیص نیافتن کامل اعتبارات به نتیجه نرسیده است.

در پیش بینی اولیه حداکثر پنج سال زمان برای اتمام آن برآورد شد و چنان چه در دو سال اول اجرا می شد کمتر از دو میلیارد تومان هزینه داشت اما پروژه مدت دار و مشمول تورم شده است و به حدود پنج میلیارد تومان رسیده است.

به نظر وی چنان چه در سال های گذشته اعتباری به پروژه کتابخانه مرکزی تخصیص می یافت به بهره برداری نزدیک تر می شد اما در سال های 91 و92 رقمی به آن اختصاص نیافت. وی می گوید: در حالت خوش بینانه اگر هر سال یک میلیارد تومان به پروژه کتابخانه مرکزی قاین تخصیص یابد می توان به بهره برداری آن در سال 99 امیدوار بود. وی به پیگیری نهاد کتابخانه های عمومی کشور از وضعیت این پروژه و احتمال پیش بینی اعتبار هم اشاره و اظهار می کند: پروژه امسال یک میلیارد تومان اعتبار دارد و قرار است در صورتی که پیشرفت آن به 60 درصد برسد خیران بقیه کار را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار