آغاز سنجش سلامت بیش از 80 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از آغاز اجرای طرح ملی سنجش سلامت، برای بیش از 80 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز سنجش سلامت بیش از 80 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس

علی عسکر جمشیدی در مراسم افتتاح طرح ملی سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان استان فارس ،در مدرسه شهید تیمور فروغی ناحیه 2 شیراز، گفت: همه ساله در تابستان، طرح ملی سنجش سلامت ،برای نوآموزان بدو ورود به دبستان در سراسر کشور اجرا می شود و در استان فارس نیز در سال جاری ،بیش از 80 هزار نوآموز، برای ورود به دبستان در این طرح شرکت می کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: در سال جاری 71 پایگاه سنجش سلامت ثابت و سیار در سراسر استان فارس ، طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را اجرا می کنند و به منظور پوشش نوآموزان مناطق عشایری ، پایگاه های سیار با مراجعه به محل زندگی عشایر استان، نسبت به اجرای این طرح برای فرزندان عشایر اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه"این طرح در سال جاری و برای اولین بار ،برای همه نوآموزان پیش دبستانی نواحی چهارگانه شیراز و مرودشت نیز اجرا می شود" گفت: هیچ مدیری اجازه ثبت نام دانش آموزان پایه اول را بدون حضور در طرح سنجش سلامت ندارد و ارائه برگ سنجش سلامت، برای ثبت نام این دانش آموزان ضروری است.

وی هدف از اجرای این طرح را مداخله به هنگام برای شناسایی و ارجاع نو آموزان دارای اختلالات مختلف برای حل مشکل آنها ،قبل از ورود به دبستان عنوان کرد و افزود: این اقدام در رشد ،توسعه و افزایش یادگیری نوآموزان بدو ورود در دبستان بسیار موثر است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز گفت: بر اساس مراجعه والدین به مدارس ابتدایی بر ای ثبت نام نوآموزان خود و معرفی مدیران مدراس ،ثبت نام و نوبت گیری برای سنجش نوآموزان از دوم تیر ماه آغاز شده و روند اجرالی این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

احمد رحیمی نژاد افزود: در صورتی که در بازه زمانی یاد شده، نوآموزی موفق به حضور در این طرح نباشد،پیش بینی لازم برای سنجش سلامت این دسته از نوآموزان در ابتدای مهرم ماه نیز انجام شده است.

وی با اشاره به حضور نزدیک به 5 هزار نوآموز پیش دبستانی فارس ،علاوه بر جمعیت نوآموزان بدو ورود ابتدایی استان در این طرح ، گفت: در قالب این طرح ، ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی ، حسی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ، شامل بینایی سنجی ، شنوایی سنجی ،بررسی قد و وزن و وضعیت بهداشت دهان و دندان آنها مد نظر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار