معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

خوزستان 7 هزار معلم کمبود دارد

اختصاص ۳۵۰ هزار ساعت حق التدریس به آموزش و پرورش خوزستان

اهواز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان از کمبود ۷ هزار معلم دراین استان و اختصاص ۳۵۰ هزار ساعت حق التدریس هفتگی به خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خوزستان 7 هزار معلم کمبود دارد

حرج چلداوی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان دارای بالاترین آمار ساعات حق التدریس هفتگی در سطح کشور است، توضیح داد: مهمترین چالش پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت استان کمبود شدید نیروی انسانی است. راهبرد استفاده از نیروهای حق التدریس تنها بخشی از مشکل را مرتفع کرده است‌.

وی با اظهار اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به نیاز سال گذشته آموزش و پرورش استان در حوزه نیروی انسانی اضافه شده است، توضیح داد: ۱۰ هزار معلم در سال گذشته کمبود داشتیم که با احتساب نیاز جدید در سال تحصیلی پیش رو به ۱۴ هزار و ۶۰۰ معلم نیاز پیدا خواهیم کرد. البته با جذب ۷ هزار و ۶۰۰ نیروی حق التدریس در سال گذشته خوشبختانه این نیاز به ۷ هزار معلم کاهش پیدا کرد.

چلداوی مهمترین راهبرد آموزش و پرورش در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی را اجرای صحیح شیوه نامه توسعه سنواتی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، ساماندهی بهینه منابع انسانی و بهره‌وری کامل منابع و امکانات موجود، نظام‌مندشدن روشهای تامین و به کارگیری نیرو، توسعه آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین اهداف شیوه نامه توسعه سنواتی در خوزستان است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان با برشمردن مهمترین کارکردها و شاخص های عملیاتی اجرای منسجم توسعه سنواتی، توضیح داد: توزیع متوازن دانش آموزان دوره متوسطه دوم در شاخه ها و رشته های مختلف با رویکرد توسعه آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش، ساماندهی منابع انسانی در دوره های متوسطه اول و دوم به صورت واحد و یکپارچه، انسداد مبادی بیسوادی و شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل، مدیریت میانگین تراکم دانش آموز در کلاس از جمله مهمترین شاخص های عملیاتی تنظیم تفاهم نامه توسعه سنواتی است.

وی در پایان مهمترین اولویت عملکردی آموزش و پرورش استان را توانمندسازی نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی پویا و توانمند نقطه قوت هر سازمانی است. می بایست از همه ظرفیت ها در راستای جبران کمبود نیروی انسانی و توانمندسازی نیروهای شاغل بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار