مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

پیش بینی ثبت نام 140 هزار دانش‌آموز خوزستانی در پایگاه‌های اوقات فراغت و کانون‌های تابستانی

در استان خوزستان ۲۵۰ هزار دانش آموز دوزبانه و به اندازه همین تعداد دانش آموز کم برخوردار و روستایی داریم

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز فعالیت 350 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی و پیش بینی ثبت نام 140 هزار دانش آموز خوزستانی در این پایگاه ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی ثبت نام 140 هزار دانش‌آموز خوزستانی در پایگاه‌های اوقات فراغت و کانون‌های تابستانی

محمد تقی زاده با بیان اینکه تعطیلات ایام تابستان فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت های فرهنگی و پرورشی دانش آموزان است، اظهار کرد: استفاده بهینه از زمان فراغت دانش آموزان برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت یکی از راهکارهایی است که می توان از آن بهره برد و با این کار می توانیم از میزان آسیب های اجتماعی نیز در جامعه جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار دانش آموز در خوزستان تحت پوشش 350 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی قرار می گیرند، تصریح کرد: در استان خوزستان حدود یک میلیون دانش آموزان وجود دارد از این رو ما باید بتوانیم با تامین اعتبارهای لازم، تمامی دانش آموزان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

تقی زاده همچنین گفت: در استان خوزستان ۲۵۰ هزار دانش آموز دوزبانه و به اندازه همین تعداد دانش آموز کم برخوردار و روستایی داریم که باید برای اوقات فراغت آنها نیز برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم 35 هزار نفر از این دانش آموزان را که به عنوان دانش آموز کم برخوردار مورد شناسایی قرار داده ایم به صورت رایگان تحت پوشش این برنامه ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان سال جاری با شعار « هر دانش آموز یک مهارت» انجام می شود ،گفت: تعداد پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش خوزستان برای تابستان سال جاری از 9 درصد رشد برخوردار است و تعداد دانش آموزان نیز در بخش فعالیت های پرورشی 22 درصد افزایش داشته اند.

تقی زاده در پایان مهمترین هدف اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت را استفاده بهینه از ظرفیت زمانی تابستان در راستای ارتقای شاخص های فرهنگی و پرورشی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: استمرار فعالیت های تربیتی در طول دوره تابستان، تقویت روحیه خود باوری، تامین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، ایجاد بسترهای مناسب برای پرورش استعدادهای دانش آموزان در ابعاد مختلف و ارتقای سطح توانمندی های آنها از دیگر اهداف طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار