مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی خبرداد:

فعالیت بیش از 5 هزار مبلّغ روحانی در استان

بیرجند (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال96 ، از ظرفیت های 5635 مبلغ در سطح استان استفاده شده است ، گفت:این تعداد مبلّغ در 13 مناسبت رسمی فعالیت تبلیغی خود را به مدت 60 هزار و هفتصد روز انجام داده اند.

کد مطلب: ۸۳۱۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از 5 هزار مبلّغ روحانی در استان

حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی دقایقی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفتم تیر و یاد و خاطره شهید بهشتی و نیز اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی میتوان به سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت بر تبلیغات دینی ، شناسایی نیروی مومن و متدین و متعهد و شکل دهی تشکلات دینی اشاره کرد.

وی در ادامه به سایر وظایف سازمان پرداخت و گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته در سال 96 ، ارائه کرد و گفت: در سال گذشته، از ظرفیت های 5635 مبلغ در سطح استان استفاده شده است و این تعداد مبلّغ در 13 مناسبت رسمی فعالیت تبلیغی خود را به مدت 60 هزار و هفتصد روز انجام داده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در خصوص اعزام مبلغ ثابت به روستاها بیان کرد:در روستاهای بالای 100 خانوار، روحانی مستقر شده است و در سال 96 ، تعداد مبلغین استقرار یافته در روستا ها 22 نفر بوده است و 6 نفر نیز در سال 97 ، در این طرح ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند و همچنین 115 نفر روحانی در قالب طرح هجرت کار تبلیغ را انجام می دهند.

حجت الاسلام رضایی از فعالیت 74 موسسه قرآنی در سطح استان خبر داد و گفت: علاوه براین موسسات در حوزه تشکل های دینی ، 13شورای هیات های مذهبی در استان فعال است و 12 کانون مداحان در استان وجود دارند و علاوه بر اینها ، 134 کانون فرهنگی، 80انجمن اسلامی و 1300 هیات مذهبی فعالیت دارند.

وی افزود: در استان 2180 مسجد فعال است که شامل 469 مسجد شهری و 1589 مسجد روستایی است و علاوه بر این ها در روستاهای استان 220 خانه عالم ساخته شده اند که اولویت ساخت این خانه ها با روستاهای بالای 100 خانوار بوده است و به 40 خانه عالم دیگر در سطح استان نیاز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی ادامه داد:در بحث حوزه خواهران، 150 نفر از خواهرانی که تحصیلات حوزوی دارند، در مدارس و مهدهای کودک آموزش ها را به والدین و مربیان انتقال می دهند و همچنین کارگاه مبلغات سنتی که برای خواهرانی که بدون تحصیلات حوزوی تبلیغ دینی انجام می داده اند ، برگزار می شود تا آموزش های تکمیلی را فرا بگیرند.

حجت الاسلام رضایی گفت: 6 پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سطح حاشیه شهر بیرجند از جمله سراب ، مهرشهر و خیابان های شمال شهر در مساجد راه اندازی شده است که بیش از 100 برنامه در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این پایگاه ها که در ارتباط با سایر مساجد عمل می کنند، در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در پایان گفت:در انجام فعالیت های قرآنی با سایر نهاد ها ، تفاهم نامه هایی امضا شده است و همکاری هایی با سایر دستگاه ها انجام می گیرد که از جمله آنها می توان به ارتباط دارالقرآن تبلیغات اسلامی و اداره زندان ها اشاره کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار