مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

شرکت یک میلیون و 400 هزار نوآموز در طرح سنجش بدو ورود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش، از شرکت یک میلیون و 400 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۱۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
شرکت یک میلیون و 400 هزار نوآموز در طرح سنجش بدو ورود

به گزارش روابط عمومی دفتر آموزش دبستانی، مرتضی شکوهی در مراسم افتتاح طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی استان کرمان، گفت: «آموزش و پرورش کار هوشمندانه، آگاهانه و با برنامه‌ای است و نیاز به اطلاعات شناخت و آگاهی است و هر میزان آگاهی‌مان از دانش‌آموزان بیشتر باشد خدماتی که می‌توان به آنها ارائه داد، مناسب‌تر خواهد بود.»

او دانش‌آموزان را مهمترین عناصر تعلیم و تربیت دانست و افزود: «هرچه شناخت ما از نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی بیشتر باشد خدمات بهتری در امر آموزش و تربیت آنان می‌توانیم ارائه دهیم. سطح آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به یک گروه جدید که همان مدرسه است باید بررسی و مورد توجه قرار گیرد. اگر آمادگی روانی نوآموزان و توجه به بعد روانی آنان مورد توجه قرار نگیرد در مقاطع بالاتر مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. باید فضای روانی دانش آموزانی که در طرح سنجش شرکت می‌کنند مورد توجه قرار گیرد و ایجاد فضای آرام و امن برای سنجش نوآموزان در دستور کار دست‌اندرکاران طرح سنجش قرار گیرد.»

شکوهی بر توجه به دانش‌آموزان مرزی تاکید کرد و گفت: «دانش آموزان که در امر سنجش مرزی تشخیص داده می‌شوند باید به بهترین معلمان معرفی شوند. باید همکاری خانواده‌ها در طرح سنجش و سلامت جسمانی نوآموران افزایش یابد زیرا با افزایش مشارک والدین بسیاری از مشکلات در این خصوص برطرف می‌شود.»

او به شناخت صحیح و درست دانش‌آموزان در همه ابعاد از سوی معلم اشاره کرد و گفت: «دوره پیش‌دبستانی می‌تواند کمک‌کننده دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی بالاتر باشد و سنجش دوره ابتدایی به افزایش پوشش تحصیلی دوره ابتدایی نیز کمک می‌کند.»

مرتضی شکوهی عملکرد استان کرمان را در اجرای برنامه‌های ملی در دوره ابتدایی موفق دانست و افزود: «برنامه‌های آموزش و پرورش در استان کرمان به صورت جدی و قوی انجام می‌شود و این استان برنامه‌های خود را نیز در راستای برنامه‌های ملی انجام می‌دهد. اجرای طرح سنجش خسارت آموزشی را کاهش می‌دهد و جریان‌سازی فرهنگی در جامعه به وجود می‌آورد.»

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی استان کرمان با حضور شکوهی مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا دعاگویی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، عباس ضیا سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در محل مجتمع ناشنوایان احیا شهرکرمان آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار