مدیر‌ آموزش و پرورش شهرستان دلیجان:

کارورزی و کارآموزی می تواند ابزار مهمی برای آمادگی شغلی هنرجویان هنرستان ها باشد

اراک(پانا)-دوره های کارآموزی و کارورزی هنرجویان هنرستان های شهرستان دلیجان صبح امروز با حضور مدیر آموزش و پرورش، معاون آموزشی، کارشناس پشتیبانی و روابط عمومی و جمعی از هنرجویان و هنرآموزان در هنرستان فدک اندیشه آغاز شد.

کد مطلب: ۸۳۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کارورزی و کارآموزی می تواند ابزار مهمی برای آمادگی شغلی هنرجویان هنرستان ها باشد

مدیر آموزش و پرورش دلیجان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: این دوره با حضور 235 دانش آموز رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش به مدت 6 هفته برگزار می شود.

حجت اله فدایی افزود: هنرجویان با شرکت در این دوره در رشته های حسابداری، کامپیوتر، فتوگرافیک، معماری و طراحی دوخت برای دختران و رشته های جوشکاری، حسابداری، خودرو، کامپیوتر، ساختمان و برق برای پسران آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سند تحول بنیادین کسب و ارتقا مهارت های مفید توسط دانش آموزان به همراه فرآیند آموزش است، اظهار داشت: کارورزی و کارآموزی می تواند ابزار مهمی برای آمادگی شغلی هنرجویان هنرستان ها باشد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان بیان کرد: دوره کارورزی فرصتی برای آشنایی هنرجویان با محیط کار است که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می دهد تا بهتر بتوانند به علاقمندی های خود در زمینه های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار را ارزیابی کنند.

فدایی اضافه کرد: فرآیند آموزش همراه با تولید و کسب مهارت های مفید در مدارس در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است به گونه ای که دانش آموز در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تامین زندگی و اداره خانواده را داشته باشد.

وی گفت: هدف از اجرای دوره کارورزی و کارآموزی که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و به صورت رایگان اجرا می شود، ایجاد آمادگی بیشتر در مهارت هایی است که هنرجو طی دوره آموزش کسب کرده است.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان آموزش رفتارهای شغلی مانند تعامل مناسب با کارفرما، کارکنان، افزایش دقت، توجه، سرعت کار و وقت شناسی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره ها عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار