استاندار گیلان: مدیریت فضاهای فرهنگی و هنری دولتی به هنرمندان واگذار شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان با اشاره به اینکه تقویت اقتصاد هنر به استقلال آن کمک می‌کند، گفت: مدیریت فضاهای فرهنگی و هنری دولتی به هنرمندان واگذار شود .

کد مطلب: ۸۳۱۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گیلان: مدیریت فضاهای فرهنگی و هنری دولتی به هنرمندان واگذار شود

مصطفی سالاری در نشست با هنرمندان و فرهیختگان استان با بیان اینکه دولتی شدن هنر منجر به آسیب این بخش می‌شود،گفت: هرگاه دولت به عرصه هنر وارد شود دخالت‌ها را افزایش می‌دهد .

وی افزود: استقلال هنر زمینه پویایی، ابتکار و خلاقیت هنرمندان را فراهم می‌کند .

سالاری با بیان اینکه تعریف اقتصاد خودگردان در برخی رشته‌های هنری سخت است، اظهار کرد: وظیفه ما نسبت به هنرمندان این است که با حمایت‌هایی که استقلال آنان حفظ شود و در آینده استمرار داشته باشد انجام دهیم .

نماینده عالی دولت در گیلان کمیته فرهنگ و هنر را یکی از کمیته‌های 48 گانه استان عنوان کرد و افزود: در تشکیل این کمیته‌ها حضور نیمی از افراد آن از بخش غیردولتی خط قرمز ما بود تا آنان مطالب و مشکلات خود را بگویند و راهکار ارائه کنند .

وی با اشاره به وجود نارسایی‌ها در عرصه هنر ،خاطرنشان کرد: وجود نارسایی نباید در بین هنرمندان ناامیدی ایجاد کند زیرا ناامیدی‌ها باعث ایجاد گسست اجتماعی می‌شود .

سالاری با تأکید بر اینکه نباید ذوق، علاقه و هنر خلاقانه‌ هنرمندان کاهش پیدا کند، گفت: هر مقداری که نا امیدی در میان هنرمندان اثر بگذارد به بخش‌های مختلف جامعه آسیب وارد می‌شود .

وی برضرورت انسجام تشکل‌های مختلف در حوزه هنرمندان تأکید و تصریح کرد: فعال شدن انجمن‌‌های هنری می‌تواند صدای هنرمندان را رساتر کند .

سالاری افزود: باتوجه به احترامی که برای اصحاب قلم و اندیشه قائلم در سفرهای شهرستانی و مرکز استان برای دیدار پیشکسوتان این عرصه به منزلشان می‌روم .

استاندار گیلان حوزه تئاتر گیلان را برخوردار از یک قوت بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: با بهره‌برداری از تالار مرکزی رشت تا حدودی مشکل‌های موجود در بخش فضای برگزاری تئاتر برطرف می‌شود .

وی با تأکید بر اینکه در برگزاری مراسم از سوی هنرمندان در تالار مرکزی نباید برای آنان هزینه‌ای ایجاد شود،تصریح کرد: هر اقدام قانونی که نیاز باشد تا باری از دوش اصحاب فرهنگ و هنر بردارم سپری می‌کنم .

سالاری خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تئاتر گیلان و هنرمندان این عرصه شهرداران استان را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف پای کار می‌آوریم .

وی از برگزاری نشست تخصصی در حوزه تئاتر در ماه جاری خبر داد و گفت: در این مسیر نیازمند ارائه پیشنهادهای سازنده از سوی هنرمندان این عرصه هستیم .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آمادگی برای برگزاری سمپوزیوم هنرهای تجسمی و نمایشگاه دائمی ارائه و فروش آثار اظهار کرد: در برگزاری نمایشگاه دائمی سازه‌های چوبی، گردشگری و سنتی که در ورودی شهر رشت در زمینی به مساحت هشت هکتار در حال احداث است می‌توان مجسمه‌های چوبی گیلان را به عنوان یک برند ارائه کرد .

وی با اشاره به اینکه زیرساخت این نمایشگاه تا پایان ماه جاری به اتمام می‌رسد،گفت: هنرهای تجسمی بر غنای این مجموعه و به اقتصاد این رشته هنری کمک می‌کند .

استاندار گیلان به پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر تأسیس بنیاد دکتر معین اشاره و خاطرنشان کرد: اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری پیش نویس اساسنامه تشکیل این بنیاد را تهیه تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار