مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل :

سریال شاه اسماعیل صفوی در اردبیل تولید می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل گفت: سریال شاه اسماعیل صفوی با همکاری نهادهای فرهنگی در این استان تولید می شود.

کد مطلب: ۸۳۱۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سریال شاه اسماعیل صفوی در اردبیل تولید می‌شود

علی ملااحمدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای تسریع در ساخت این سریال فاخر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و مدیرکل صدا و سیمای استان با رییس رسانه ملی دیدار خواهند کرد تا تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شود .
وی اظهار داشت: همچنین برنامه ریزی های خوبی برای تولید مستند و فیلم در باره اشخاص تاثیرگذار در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شده و هم اکنون فیلمنامه شهید مرحمت بالازاده به صورت انیمیشن تهیه و ساخت این سریال در 52 قسمت 11 دقیقه ای آغاز خواهد شد .
مدیرکل صدا و سیمای استان با گرامیداشت یاد و خاطره 9 شهید مدافع حرم استان اردبیل بیان کرد: امسال برنامه های ویژه ای به صورت مستند در مورد شهیدان مدافع حرم علی آقایی، اکبرشهریاری، علی یزدانی و علی سیفی تولید و پخش خواهد شد .
ملا احمدی با بیان اینکه مقدمات تولید سریال هفت خوان به اتمام رسیده و در چند روز آینده ساخت آن آغاز خواهد شد، ادامه داد: همچنین امسال تولید و پخش سریالی به زبان آذری در دستور کار قرار دارد .
وی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز اردبیل آمادگی پخش مسابقات ورزشی در همه رشته ها را دارد، گفت : برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و خانواده ها در تابستان علاوه بر پخش روزانه فیلم سینمایی، برنامه های زنگ ورزش و سلامتی و مستند گردشگری از شبکه سبلان پخش خواهد شد .
مدیرکل صدا و سیمای استان افزود: معرفی توانمندی و قابلیت‌های استان درحوزه گردشگری، کشاورزی و برندسازی محصولات تولیدی استان از دیگر اهداف صدا و سیما است .
ملا احمدی با اشاره به کمبود آب در کشور اضافه کرد: امسال برنامه ویژه‌ای برای ترویج مصرف بهینه آب در بخش های کشاورزی و خانگی برای مردم استان تهیه و پخش خواهد شد .
وی با بیان اینکه امروز فضا برای فعالیت هنرمندان در صدا و سیمای اردبیل مهیا است، اظهار داشت: خوشبختانه در تولید و پخش برنامه های دینی و مناسبت های مذهبی به یک فرم خاصی رسیده ایم و امید می رود در تولید و پخش برنامه های شاد و پرنشاط نیز به این فرم دست یابیم .
مدیرکل صدا و سیمای استان همچنین بیان کرد: هم اکنون بیش از 95 درصد جمعیت استان تحت پوشش گیرنده دیجیتال بوده و تلاش می شود تمامی مناطق استان تحت پوشش این گیرنده‌های قرار بگیرند .
ملا احمدی افزود: 99.9 درصد جمعیت استان تحت پوشش آنالوگ، 87 درصد تحت پوشش رادیو fm و 92 درصد تحت پوشش رادیو استانی و 85 درصد تحت پوشش رادیو سراسری هستند .
وی از فعالیت 2 ایستگاه تلویزیونی پر قدرت کوه سنگر و خروسلو، 19 ایستگاه با قدرت متوسط و 169 ایستگاه کم قدرت در مناطق روستایی و صعب العبور استان خبر داد .
مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: تعهد صدا و سیمای اردبیل در حوزه سیما تولید یک هزار و 610 ساعت برنامه، در رادیو چهار هزار و 100 ساعت و در رادیوی برون مرزی نیز یک هزار و 460 ساعت است که این برنامه‌ها با کیفیت مطلوب تولید می شود .
ملا احمدی میزان مخاطبان برنامه های سیمای استان را 67 درصد، رادیو را 28 درصد، میزان اعتماد مردم به صدا وسیما را بیش از 70 درصد و میزان رضایت مخاطبین را هم بیش از 75 درصد عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار