استاندار البرز: پاکداشت طبیعت جنبش اجتماعی بزرگی است

آسارا (پانا) - استاندار البرز با حضور در مراسم پاکداشت طبیعت ضمن گفت و گو با مردم و مسافران از زحمات آنان در حفظ محیط زیست تشکر قدرانی کرد.

کد مطلب: ۸۳۱۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار البرز: پاکداشت طبیعت جنبش اجتماعی بزرگی است

محمدعلی نجفی در حاشیه اجرای طرح پاکداشت طبیعت در محور کرج_چالوس، با اشاره به اینکه پاکداشت طبیعت بزرگترین جنبش اجتماعی در حوزه مسائل زیست محیطی به شمار می آید، اظهار کرد: نارسایی و معضلاتی چون انباشت زباله در جاده چالوس از جمله مشکلاتی است که مردم را درگیر خود ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه تولید زباله به هیچ عنوان در طبیعت و محیط زیست زیبنده مردم استان البرز و کشور نیست، افزود: پاکسازی طبیعت و نه به تولید و رهاسازی زباله در محیط زیست، نیازمند عزم همگانی، ملی و مردمی است.

نجفی در ادامه با تشریح عواقب بد ناشی از عدم توجه به مقوله مهم ساماندهی و جمع آوری زباله، گفت: دفن غیربهداشتی زباله ها در منطقه ای هم جوار با فرودگاه بین المللی پیام؛ یکی دیگر از مسائلی است که شهر کرج و استان البرز را درگیر کرده به گونه ای که زباله و شیرابه های آن سلامت مردم را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: حل این معضل که بخش اعظمی از آن توسط خود مردم تولید شده نیازمند همکاری همگانی اقشار مختلف است و هیچ ارگان و فردی به تنهایی قادر به رفع آن نیست.

نجفی با اشاره به اینکه خوشبختانه ظرفیت های موثر و مثبتی چون بخش خصوصی، جنبش های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد در زمینه یاد شده فعالیت دارند، گفت: اجرای جنبش هایی چون طرح نه به زباله این پیام را القا می کند که همه مردم با مشارکتی همه جانبه می توانند محیط پاک و سالم را ایجاد کنند.

استاندار البرز تردد خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی البرز را یکی دیگر از مسائل ایجاد آلایندگی در البرز و تهران برشمرد و افزود: دود ناشی از تردد خودروها پیامدهای منفی فراوانی را به همراه دارد لذا دولت بر آن شده با به اتمام رساندن پروژه هایی چون آزاد راه تهران-شمال، بزرگراه همت و آزادراه جنوبی در این زمینه قدم مثبتی بردارد.

نجفی گفت: با بهره برداری پروژه های یاد شده طی سال جاری و سنوات آتی همچنین کاهش بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان، شاهد کاهش آلودگی هوا در این منطقه خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار