سیدرضا اورنگ *

درخشش فوتبالیست های ایرانی و لزوم ساخت فیلمی ارزشمند درباره آنها

جام جهانی فوتبال پرطرفدارترین مسابقات ورزشی است که صدها میلیون بیننده در جهان و ایران دارد.تا کنون چندین فیلم داستانی و مستند در باره این پدیده مهم در جهان ساخته و روی پرده رفته است. هیجانی که در جام جهانی فوتبال وجود دارد در هیچ مسابقه دیگری دیده نمی‌شود،حتی در مسابقات المپیک.

کد مطلب: ۸۳۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران نیز برای پنجمین بار است که در این مسابقات معظم شرکت می‌کند.جمعه پیش همزمان با عید سعید فطر، شیر بچه‌های ایرانی توانستند تیم قدرتمند مراکش را با یک گل شکست دهند که باعث شادی ملت بزرگ ایران شد.برپایی مراسم خودجوش شادی توسط مردم در خیابان‌های شهرهای مختلف کشور، نشان از اهمیت این مسابقات دارد و علاقه‌ای که ایرانیان به موفقیت تیم ملی فوتبال دارند.
در کشورهای صاحب سینما، درباره قهرمانان ورزشی فیلم‌های بسیاری ساخته شده و می‌شود.اغلب آنها نیز در گیشه موفق بوده‌اند.
این نشان دهنده اهمیتی است که آنها به ورزش،قهرمانان و مردم خود می‌دهند.
در تاریخ ورزش ایران نیز اتفاقات بسیاری افتاده و قهرمانی‌های بیشماری به دست آمده است،اما هرگز اثر قابل توجهی درباره این موفقیت‌های ورزشی توسط فیلمسازان ایرانی به تصویر در نیامده است.
تعداد معدودی فیلم نیز که در باره ورزش در ایران ساخته شده از لحاظ مضمون و ساختار بسیار ضعیف بوده است.
هنرنمایی فوتبالیست‌های غیورایرانی در عرصه‌های مختلف همراه با مربی توانا و غیرتمندش، کاری است بسیار ارزشمند که لزوم ساخت فیلمی قوی با ساختار مناسب را به سینماگران ایرانی گوشزد می‌کند.
نساختن فیلمی شایسته درباره قهرمانان ایران زمین، گناهی است که مردم و علاقه مندان سینما آن را نخواهند بخشید.
مردم درخواست دارند به جای ساخت فیلم‌هایی که تاثیری بر سینمای ایران و پیشرفتش ندارند،با تجمیع بودجه، فیلمی دیدنی و تعریف کردنی از قهرمانان و پهلوانان ایرانی ساخته شود تا هم توسط مردم ایران تأیید شود و هم توسط بیگانگان تجلیل.
اگر هم فیلمسازان ایرانی این مهم را در توان خود نمی‌بینند،ساخت چنین فیلم‌هایی را به سینماگران حرفه‌ای سفارش دهند تا اجنبی‌ها فیلمی خوب برای ایرانی‌ها بسازند!
این گونه فیلم‌ها باید ساخته شود،چه توسط فیلمسازان ایرانی و چه خارجی.مردم دوست دارند توسط هنرمندان کشور این مهم به تصویر کشیده شود.
درخشش فوتبالیست‌های ایرانی در جام جهانی فوتبال امسال، تاکید مجددی است برای ساخت فیلم شایسته‌ای درباره این شیر بچه‌های ایرانی.
امیدواریم مسوولان سینما و فیلمسازان با همکاری یکدیگر،این مهم را از قوه به فعل درآورند.

* روزنامه‌نگار فرهنگی سردبیر اسبق بانی فیلم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار