مصوبات پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم

قم (پانا)- پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار قم برگزار شد .در این جلسه اعضاء با تصویب یک طرح 2 فوریتی آمادگی خود با پخش زنده جلسه های علنی و هفتگی شورا از صدا و سیمای مرکز قم را اعلام کردند.

کد مطلب: ۸۲۹۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم

پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
دکتر سقائیان‌نژاد شهردارقم، علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی، ابراهیم معتمدی قائم‌مقام، محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، مرتضی حسام‌نژاد معاون مالی و اقتصادی و دیگر معاونین و مدیران شهری در این جلسه حضور داشتند.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در ابتدای این جلسه با تاکید بر اینکه امروز دنیا هم باور کرده که اسرائیل غاصب و کودک کش است و امیدواریم به زودی شاهد اضمحلال این رژیم جعلی باشیم تصریح کرد: باید به این مردم فهیم درود فرستاد و هرچقدر تقدیر کنیم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم مگر با تلاش و کوشش و خدمت‌گذاری به مردم.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حضور حماسی مردم در تمام صحنه‌ها توسط مسوولین، مدیران و نمایندگان مردم تنها با خدمت صادقانه قابل جبران است گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی آنچه که موجب بالندگی شده، حضور و حمایت مردمی بوده و باید جایی بیش از پیش به این جایگاه دقت شود.
وی بیان کرد: در شهرهای کشور خیابانی به نام مردم نداریم و در تبیین جایگاه مردم یکی از خیابان‌های اصلی شهر به نام مردم نامگذاری شده و این کار از قم به دیگر شهرهای کشور تسری پیدا کند.
در ادامه این جلسه طرح دو فوریتی پخش زنده جلسات شورای اسلامی شهر قم توسط شبکه نور و رادیو قم توسط علیرضا احمدی نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح شد که به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه مصوبات زیادی در شورا صورت گرفته و اتفاقات زیادی افتاده اما مردم هیچ اطلاعی از اتفاقاتی که در شورا می‌افتد ندارند تصریح کرد: ما نمی‌توانیم صدا و سیما را ملزم کنیم که پخش زنده از جلسات داشته باشد اما می‌خواهیم اعلام کنیم که آمادگی این کار را داریم و مجوز قانونی را صادر می‌کنیم که صدا و سیما براساس حقی که مردم دارند اجازه پخش زنده جلسات علنی شورا را صادر کند.
عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: با توجه به قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر علنی بودن جلسات و نشر اطلاعات برای عموم مردم و مساله شفافیت در موارد 28 و 90 آئین‌نامه شوراهای اسلامی شهر برای افکار عمومی، اطلاع‌رسانی اقدامات به مردم ضرورت دارد.
اخوان دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه جز نخبگان جامعه باقی آحاد مردم از فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر مطلع نیستند اظهار کرد: در هیچ یک از دوره‌های شورا سابقه ندارد که اینقدر مردم از فعالیت‌های شورا بی اطلاع باشند و اطلاع‌رسانی به مردم ضرورتی بدون چشم‌پوشی است.
وی با تاکید بر اینکه شورا به عنوان پارلمان مردمی و نماینده مردم در مدیریت شهری باید تریبونی برای اطلاع‌رسانی به مردم در رسانه ملی داشته باشد تصریح کرد: به همین خاطر تاکید داریم که فضایی در اختیار شورا قرار گیرد تا بتوانیم اطلاع‌رسانی خدمات را به مردم انجام دهیم.
سیدمحمد آتش‌زر نیز با بیان اینکه رسانه ملی در حال حاضر سخت‌ترین دوران مالی خود را پشت سر می‌گذارد اظهار کرد: در شهرهای دیگر کشور، شهرداری قرارداد لازم را با رسانه ملی منعقد می‌کند و بخشی از برنامه‌ها به معرفی فعالیت‌های شورا اختصاص پیدا می‌کند.
مسگری سخنگوی شورا هم با اشاره به اعلام آمادگی مدیریت شهری برای پخش زنده جلسات شورا و اطلاع‌رسانی عمومی فعالیت‌ها اظهار کرد: با توجه به حجم بالای کارهای مدیریت شهری و تاکید رهبری بر اعلام دستاوردهای نظام اسلامی، یکی از وظایف صدا و سیما این است که زمان بیشتری در اختیار مدیریت شهری برای اطلاع‌رسانی عمومی قرار دهد.
در این بخش، شورای شهر وارد دستور اصلی جلسه شد. نخستین دستور اصلی پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز تفویض اختیار انجام فرآیند پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) بود که از سوی روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا مطرح شد و به تصویب رسید.
علیرضا قاری قرآن معاون شهردار قم با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص تفویض اختیار انجام فرآیند پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: تقاطع بلوار فردوسی با بلوار پیامبر اعظم سه سال قبل وارد مناقصه شده بود و به دلیل تکمیل رینگ شهری در اولویت قرار گرفته بود که مسکوت ماند.
وی با تاکید بر اینکه تقاطع فردوسی شبیه به تقاطع کریمی است اظهار کرد: بازنگری در این پروژه انجام داده و 30 درصد کاهش میلگرد مورد نیاز صورت گرفته و در پروژه امینی بیات نیز همین کار صورت خواهد گرفت.
سید محمد آتش‌زر با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه‌ امینی بیات وبا بیان اینکه مناطق دو و 6 شهر ضعیف‌ترین مناطق از لحاظ درآمد هستند گفت: مردم ساکن این مناطق از جمله متعهدترین مردم به انقلاب و نظام اسلامی هستند و انتظار این است که خدمتی ویژه به این مردم صورت گیرد.
محسن رنجبر هم با تاکید بر اینکه از ابتدای سال 97 براساس بودجه مصوب شورا اقدامات را در مناطق محروم آغاز کرده‌ایم گفت: شناسایی املاک برای تملک پروژه امینی بیات آغاز شده و طراحی در حال پیگیری است و برای مدیریت شهری هیچ نقطه شهر تفاوتی نمی‌کند.
سقائیان‌نژاد نیز با اشاره به اقداماتی که شهرداری برای پیگیری تملکات پروژه‌های شهری انجام داده است افزود: تمام اعداد و ارقام برای تملکات پروژه‌ها مشخص شده و ما منتظر تصمیمات و مجوزهای مراجع بالادستی برای پیگیری امور هستیم.
شهردار قم با اشاره به برخی مباحثی که از سوی اعضای شورا در خصوص نگاه ضعیف شهرداری به برخی مناطق محروم شهر مطرح شده است اظهار کرد: قضاوت‌ها ظلم به افرادی است که شب و روز برای رفع مشکلات مردم زحمت می‌کشند.
حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورا هم با بیان اینکه کلمه این‌طرف و آن‌طرف رودخانه باید از دایره کلمات اعضای شورا حذف شود اظهار کرد: ما نماینده تمام مردم هستیم و برای شهر کریمه اهل بیت این حرف درست نیست.
وی با اشاره به برخی مواردی که در خصوص اختلاف روند خدمات‌رسانی به مناطق مختلف شهر مطرح می‌شود تصریح کرد: جایگاه شورا و افراد بسیار بالاتر از این حرف‌ها است که بخواهیم منطقه‌ای صحبت کرده یا عمل کنیم.
اخذ مجوز بودجه پیشنهادی سال 97 سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بحث دیگری بود که در این جلسه شورا طرح شد و به تصویب رسید.
اخوان گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای این سازمان نوپا در حدود 140 میلیارد ریال است که شرح وظایف مفصلی نیز در حوزه فناوری اطلاعات برای آن دیده شده است.
آخرین دستور پنجاهمین جلسه شورای شهر نیز اخذ مجوز تفویض اختیار انجام فرآیند معاملات خدمات شهری جهت انعقاد قرارداد سه ساله بود.
شهردار قم در خصوص این لایحه با بیان اینکه بهای خدمات در امور خدمات شهری شفاف‌سازی نشده است تصریح کرد: بسیاری از موارد هزینه‌ای که در حوزه خدمات شهری وجود دارد شفاف نیست و به همین خاطر شهرداری به اجبار از بخش‌های دیگر در این قسمت هزینه می‌کند.
وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی هفته‌ای یکبار یا بیشتر اقدام به جمع‌آوری زباله خانگی می‌شود گفت: این مساله را باید دقت داشت که آنها روی فرهنگ و تکنولوژی کار کرده‌اند تا به این کاهش هزینه رسیده‌اند؛ تا مشکل فرهنگی در حوزه شهروندی حل نشود نمی‌توانیم خواستار کاهش هزینه‌های خدمات شهری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار