پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان:

ورزش می تواند معرف فرهنگ غنی کشور در سطح بین الملل باشد

ارومیه (پانا) - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ورزش می تواند نمایشگر فرهنگ غنی هر کشور در سطح بین الملل باشد و از این حیث ایجاد تعامل و برقراری ارتباط بسیار حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۸۲۸۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش می تواند معرف فرهنگ غنی کشور در سطح بین الملل باشد

کیومرث پورایراندوست با اعلام اینکه ورزش یکی از مهمترین شاخصه ها برای ارتباط بین کشورها به شمار می رود گفت: ارتباط بین کشورها از طریق ورزش می تواند علاوه بر نمایش فرهنگ غنی کشور و ارتقای زیرساخت های موجود سبب ایجاد شادی و غرور در بین مردم و همچنین ایجاد فرصت ها و شرایط بهینه برای بهره مندی اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان از امکانات و مسابقات و همایش های بین المللی شود.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد ارتباط مناسب بین المللی می تواند در جذب و سرمایه گذاری اسپانسرها سبب کسب منافع اقتصادی برای کشور شود.

وی افزود: در این راستا اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی پس از هماهنگی با مبادی ذیربط و بر اساس مقررات و سیاست خارجی کشور، اقدام به هماهنگی و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی بصورت بین المللی با حضور قهرمانان شاخص دنیا و مسئولین ارشد فدراسیون های ورزشی جهانی و ایران می کند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: برگزاری مسابقات صلح و دوستی کاراته، میزبانی یک مرحله از تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان و برگزاری مسابقات بین المللی بوکس، کشتی و ورزش های هوایی از این جمله است.

پورایراندوست گفت: برگزاری و میزبانی مسابقات بین المللی می تواند ضمن ایجاد تعامل و هم افزایی بین دستگاه های مختلف اجرایی، تأثیرات مهمی در زیباسازی شهر و رفع معایب و آماده سازی اماکن ورزشی و زیرساخت های مربوطه در شان کشور عزیزمان دارد.

پورایراندوست برقراری ارتباط با سایر کشورها و برگزاری مسابقات بین المللی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در تلاش هستیم ارتباط اداره کل ورزش و جوانان استان را با کشورهای همجوار به سطح بالاتری برسانیم و پروتکل های موجود را نیز با بازبینی کارشناسی و براساس منافع موجود به تصویب دوطرف برسانیم.

وی ادامه داد: بحث فرهنگی ورزش، برگزاری اردوهای مشترک، میزبانی از مسابقات بین المللی و 2 جانبه، استفاده از ظرفیت های تخصصی مربیان، داوران و تجارب کشورها در سنوات گذشته به عنوان اولویت های ما در تفاهم نامه های منعقده با کشورهای همجوار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار