مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری خبر داد :

کسب رتبه اول مرحله اول کشور در المپیاد بین المللی سواد رسانه ای توسط دانش آموزان شهرکرد

شهرکرد (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش استان ازکسب رتبه اول مرحله اول کشور در المپیاد بین المللی سواد رسانه ای توسط دانش آموزان دبیرستان دوره دوم اندیشه خبر داد .

کد مطلب: ۸۲۷۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول مرحله اول کشور در المپیاد بین المللی سواد رسانه ای توسط دانش آموزان شهرکرد

" بهروز امیدی " با اعلام این خبر اظهار داشت : دانش آموزان مجتمع آموزشی غیر دولتی اندیشه شهرکرد در مرحله اول المپیاد سواد رسانه توانستند رتبه های ششم ، هشتم و نوزدهم انفرادی و رتبه اول تیمی در سطح کشور را از آن خود کنند .

وی افزود : مهمترین هدف این المپیاد سنجش دانش و مهارت تحلیل و تفکر دانش آموزان در مواجهه با رسانه هاست که این مهم در دو مرحله داخلی و یک مرحله بین المللیِ المپیاد سواد رسانه ای سنجیده می شود. در واقع شرکت کنندگان در این المپیاد بایست بتوانند خود را از یک مخاطب منفعل در مواجهه با رسانه ها به یک تولیدکننده خلاق ارتقا دهند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد : سوالات مرحله اولِ این المپیاد متناسب با سرفصلهای کتاب تفکر و سواد رسانه ای طراحی شده است. سرفصلهایی همچون: بازنمایی، کلیشه سازی، فنون اقناع، آینده رسانه ها، سوالات پنجگانه سواد رسانه ای، ، مخاطب شناسی، نادیده های رسانه ها ، رسانه و سبک زندگی، آشنایی با قالب های رسانهای و سایر سرفصلهای مطرح شده در کتاب درسی. گرچه مصادیق مورد سوال در المپیاد سواد رسانه ای محدود به نمونه های ارائه شده در کتاب نمی باشد و دانش آموزان بایست با تسلط بر این سرفصلها توان تفکر و تحلیل خود را در مواجهه با نمونه های متنوع و به روز ارتقا بخشند .

لازم به ذکر است مرحله دوم این المپیاد در قالب یک اردوی آموزشی - تفریحی به مدت یک هفته از 25 تیر تا 1 مرداد 97 برگزار خواهد شد. در این مرحله علاوه بر برنامه های تفریحی، کارگاه ها و کلاس های آموزشی، آزمونهایی مستمر برگزار خواهد شد که در انتهای آن حدودا 10 نفر به عنوان برگزیده رده الف این المپیاد با مدال طلا ، حدودا 10 نفر به عنوان برگزیده رده ب با مدال نقره و حدودا 10 نفر به عنوان برگزیده رده ج با مدال برنز معرفی خواهند شد. همچنین جوایز ارزنده ای به برگزیدگان این مرحله اهدا می شود. همچنین مرحله سوم این المپیاد به صورت یک اردوی چند روزه خارج از کشور در آبان ماه 97 برگزارخواهد شد. در این مرحله برگزیدگان مدال طلای المپیاد داخلی با تعدادی از دانش آموزان برگزیده کشورهای خارجی به رقابت می پردازند و پس از انجام آزمونها و پروژه های مشخص، نفرات برگزیده این رقابت بین المللی مشخص شده و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار