امام‌جمعه موقت یزد

فقدان سردار شهید حاج سید حسین فیض اردکانی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است

یزد (پانا) - امام‌جمعه موقت یزد ر مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج سید حسین فیض اردکانی اظهار داشت: سردار شهید ما هم مؤمن بود، چون برای ما نعمت امنیت را فراهم آورد، هم مسلمان بود چون کسی از دست و زبان او نرنجید و هم مهاجر فی سبیل الله بود چراکه بدی‌ها را از خود دور کرده بود، فقدان چنین شخصی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

کد مطلب: ۸۲۶۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
فقدان سردار شهید حاج سید حسین فیض اردکانی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است

حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج سید حسین فیض اردکانی که در مسجد روضه محمدیه برگزار شد، گفت: اساس بعث انبیاء این است که آدمی از درجه حیوانیت به مدارج عالی انسانیت برسد.

وی ادامه داد: انسان در این راه با هوای نفس به‌عنوان دشمن درونی و طاغوت‌ها به‌عنوان دشمن بیرونی روبرو است و حقیقت راه را کسی طی می‌کند که بتوان ابتدا با دشمن درونی و سپس با دشمن بیرونی مبارزه کند، البته در جریان بعثت انبیا هردو عرصه موردتوجه قرارگرفته است.

امام‌جمعه موقت یزد تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) بارها در روایات خود عنوان کرده‌اند که خداوند مرا مبعوث کرد تا با ستمگران و کسانی که می‌خواهند مردم را وسیله‌ای برای رسیدن خود به اهداف جاه‌طلبانه‌شان قرار دهند، مبارزه کنم.

معزالدینی افزود: لذا تمام زندگی بشر مبارزه‌ای است که با دشمنان درونی و بیرونی خود انجام می‌دهد و پیروز میدان کسی است که در هر دو جبهه تلاش کرده و موفقیت به دست آورد، سردار جانباز شهید حاج سید حسین فیض اردکانی یکی از نمونه‌های بارز پیروزِ هر دو میدان است.

وی بیان کرد: وجهه‌ی اخلاق، ادب، تواضع، مردم‌دوستی و تلاش در کسب مهر قلب‌ها در این شهید ارزشمند و والامقام بر وجهه‌ی رزمنده بودن وی غلبه کرده بود و با سلاح اخلاق بسیاری از راه‌ها را باز و در بسیاری از میادین پیروز شده بود، فیض اردکانی نماد اخلاق، تواضع و ادب بود و همه اقشار جامعه و راهروان راه هدایت و کمال به او عشق می‌ورزند.

امام‌جمعه موقت یزد اذعان کرد: شهید فیض فاتح میدان اخلاق و آدمیت بود و زمانی که دشمن بعثی و مزدوران داخلی آن‌ها در کردستان فاجعه می‌آفریدند، این شهید والامقام ناجی کردستان و از فرماندهان توانمندی بود که توانستند مردم کشور را نجات دهد.

معزالدینی در پایان تصریح کرد: سردار شهید ما هم مؤمن بود، چون برای ما نعمت امنیت را فراهم آورد، هم مسلمان بود چون کسی از دست و زبان او نرنجید و هم مهاجر فی سبیل الله بود چراکه بدی‌ها را از خود دور کرده بود، فقدان چنین شخصی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار