امام جمعه اسلامشهر :

ایستادگی در برابر استکبارجهانی را امام خمینی(ره) به ملت‌ها آموخت

اسلامشهر (پانا)-امام‌جمعه اسلامشهر گفت : ملت ایران هر چه دارند، از امام راحل آموختندو ۴۰ سال است که آمریکا توطئه و تحریم می‌کند که ملت را از پای دربیاوردو این ایستادگی را به ایران،حزب‌الله و مردم عراق و سوریه، امام خمینی(ره) آموخت.

کد مطلب: ۸۲۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ایستادگی در برابر استکبارجهانی را امام خمینی(ره) به ملت‌ها آموخت

حجت‌الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه دهم خرداد97 با توصیه همگان به تقوا ، به اهمیت روزه درآیات و روایات اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند، از انسان در قبر پنج چیز سؤال می‌شود، نماز، زکات، حج، روزه و ولایت.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص لزوم روزه بودن اعضا و جوارح افزود: امام صادق (ع)می‌فرمایند، هرگاه روزه می‌گیری باید گوش شما نیز روزه باشد، یعنی شنیدنی‌های ناروا را نشنوی، چشمت نیز باید روزه باشد، روز یک‌روزه دار باروزی که روزه نیست باید متفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در اسلامشهر با بیان اینکه ربا، به‌عنوان یک گناه اقتصادی است ،تاکید کرد: متأسفانه ربا فراوان شده، مثلاً در دفاتر املاک کسانی که می‌خواهند پول پیش دهند ،فردی می‌گوید پول پیش را به من دهید و من ماهی فلان میزان آن رابه شما می‌دهم واین صراحتاً ربا است .

امام جمعه اسلامشهر ، گناه کم‌فروشی را نیز به‌عنوان یکی دیگر از گناهان اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: خداوند قوم حضرت شعیب را به خاطر کم‌فروشی عذاب کرد و همه آنان را یکجا هلاک کرد.

وی تصریح کرد: آمریکای جنایتکار و کشورهای استکباری ما را تحریم می‌کنند که ملت ما برای دست برداشتن از قرآن و اهل بیت(ع) در فشار بگذارند و تسلیم خود کنند، اما عده‌ای از مردم خودمان نیزبی‌جهت قیمت اجناس را بالا می‌برند، یعنی کمک به آمریکا و اسرائیل.

وی رشوه را یکی از دیگرگناهان بزرگ دانست و اظهار داشت: رشوه این است که انسان وظیفه قانونی خود را که باید انجام دهد پول بگیرد و انجام دهدو اسم این گناه تغییر داده‌اند و هبه و هدیه گذاشته‌اند و پیامبر (ص)می‌فرمایند،خداوند رشوه دهنده و گیرنده و واسطه این گناه را لعنت کند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره)بنیان‌گذار جمهوری اسلامی گفت: ملت ایران هر چه دارند از امام راحل دارندو ۴۰ سال است که آمریکا توطئه و تحریم می‌کند که ملت را از پای دربیاوردو این ایستادگی را به ایران، حزب‌الله و مردم عراق و سوریه امام خمینی(ره) آموخت.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از چماق‌های بزرگ استکبار جهانی حقوق بشر است و گاهی گزارش دروغی را منافقین و گروهک‌ها به آنان می‌دهند و ایران به نقض حقوق بشر متهم می‌کنندو رهبری در دیدار با مسئولان نظام نقض حقوق بشرهای آمریکا را برشمردند که سازمان ملل سکوت می‌کندو هم‌اکنون غزه مظلوم ده سال در محاصره و در یمن هرروز کودکی به دلیل گرسنگی از دنیا می‌روندو این‌ها بشر هستند، ولی استکبار جهانی حقوق بشر را برای خودشان می‌خواهند.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار