مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد:

پرسش مهر دست آورد مهمی در قالب فردی و اجتماعی است

یزد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در مراسم تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری بیان داشت: پرسش مهر می‌تواند دستاوردهای مهمی هم در قالب فردی و هم اجتماعی به دنبال داشته باشد.

کد مطلب: ۸۲۶۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
پرسش مهر دست آورد مهمی در قالب فردی و اجتماعی است

عباسعلی دانافر چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان پرسش مهر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پرسش مهر نخستین بار در سال ۱۳۷۶ مطرح شد و از آن زمان تاکنون به عنوان یک امر اثرگذار در حوزه دانش آموزی اجرا شده است، اظهار داشت: در استان یزد نیز این طرح به منظور تقویت روحیه پرسشگری در سطوح مختلف اجرا شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاران خود در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی بیان کرد: پرسش مهر می‌تواند دستاوردهای مهمی هم در قالب فردی و هم اجتماعی به دنبال داشته باشد.

دانافر با بیان اینکه همه ما انسان‌ها جستجوگر و حقیقت‌خواه خلق شده‌ایم، عنوان کرد: روحیه پرسشگری در واقع فطرت ما است و پرسش مهر پاسخی به همین روحیه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: پژوهش از جایی آغاز می‌شود که با یک مسئله مواجه شویم و طرح پرسش مهر راهی برای تقویت روحیه پرسشگری و یافتن راهکار برای مسائل است.

وی خاطرنشان کرد: طرح پرسش مهر ضمن پاسخ به روحیه پرسشگری ما، در حل مسائل و کوچک و بزرگی که در طول زندگی فردی و اجتماعی با آن مواجه هستیم، اثرگذار است.

در فراخوان ۱۸ پرسش مهر ریاست جمهوری، ۱۲۱ هزار و ۴۸۱ نفر در استان یزد شرکت کردند که امشب از برگزیدگان آنها تجلیل شد.

۶۶ هزار و ۵۳۰ نفر از شرکت کنندگان از دانش آموزان استان، ۶ هزار و یک نفر فرهنگیان و ۴۸ هزار و ۹۵۰ نفر، والدین دانش آموز بوده اند.

این دوره از طرح پرسش مهر در ۱۰ رشته از جمله شعر، نمایش‌نامه نویسی، داستان کوتاه، خوشنویسی، پوسترسازی، عکاسی و ... برگزار شد که ۸۸ نفر در بخش فرهنگیان و ۱۰۴ نفر در بخش دانش آموزی حائز رتبه های برتر شدند.

از این میان، چهار نفر از دانش آموزان و یک نفر از والدین دانش آموزان حائز رتبه های برتر مرحله ملی طرح پرسش مهر ۱۸ شدند.

قرار است در مراسمی که ۱۴ تیرماه در تهران با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، از برگزیدگان طرح پرسش مهر ریاست جمهوری تجلیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار