رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

بیش از ۳۰۵ هزار هکتار از اراضی اردبیل زیر کشت گندم رفت

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با پیش‌بینی‌های انجام یافته امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۰۵ هزار هکتار از اراضی اردبیل زیر کشت گندم رفت

خلیل نیکشاد در جریان بازدید از مزارع گندم استان اردبیل اظهار داشت: در سال زارعی امسال 305 هزار و 886 هکتار از مزارع این استان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان 70 هزار و 895 هکتار آن آبی و 234 هزار و 991 هکتار به صورت دیم است.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص مبارزه با علفهای هرز افزود: امسال در سطح بیش از 69 هزار هکتار از مزارع آبی و 180 هزار هکتار از مزارع دیم بر علیه علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ مبارزه شد وسعی شد تا میزان خسارت علفهای هرز به مزارع گندم به حداقل برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال طبق تمهیدات انجام یافته به منظور دسترسی به حداکثر تولید گندم در سطح 106 هزار و 720 هکتار با بیماریهای زنگ زرد و سفیدک سطحی و سپتوریوز برگی و لکه خرمایی و فوزاریوم خوشه گندم نیز مبارزه شد.

نیکشاد تصریح کرد: سطح سبز مزارع گندم استان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است که امسال پیش‌بینی می‌شود 617 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است امیدواریم بیش از 490 هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم در ارتباط با توسعه بخش کشاورزی کشاورزان نیز تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم استانمان را که قطب کشاورزی کشور است به جایگاه واقعی و مطلوب در این حوزه برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار