پهنه های در معرض خطر سیلاب در شهرهای استان البرز شناسایی می شود

کرج (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ازبررسی و مطالعه طرح پهنه بندی خطر سیلاب در شهرستان های استان خبر داد و گفت: شهرداری ها در خصوص پهنه بندی سیل اقدامات موثر انجام دهند.

کد مطلب: ۸۲۶۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
پهنه های در معرض خطر سیلاب در شهرهای استان البرز شناسایی می شود

خسرو ارتقائی بابیان این مطلب در جلسه شورای مدیریت بحران استان البرز اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر و مشکلاتی که در سطح شهر به دلیل آب‌گرفتگی‌ها شاهد بودیم، باید مطالعات جمع‌آوری آب‌های سطحی در کلان‌شهر کرج جدی گرفته شود.

وی افزود: در این راستا با توجه به بارندگی‌های اخیری که در سطح استان داشتیم و علی‌رغم هشدارهای مدیریت بحران و هواشناسی متأسفانه شاهد آب‌گرفتگی در برخی از معابر و بخصوص در کلان‌شهر کرج بودیم .
ارتقائی تصریح کرد: امروز در این جلسه گزارشی راجع به این مسائل آب‌گرفتگی در زیر گذارها مطرح شد و شهرداری کرج توضیحاتی را دادند مبنی بر اینکه در تخلیه این آب‌های زیر گذارها و پر روزه‌هایی را انجام داند ولی هنوز تکمیل‌نشده است.

ارتقائی در ادامه گفت: در این راستا بایستی مجموعه آتش‌نشانی‌ها مجهز به پمپاژ آب شوند و بر اساس تجربه سال‌های گذشته ریختن زباله‌ها در جوی‌ها نیز در آب‌گرفتگی‌ها مؤثر بوده که این مهم نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی از شاخه‌های تخلیه آب به دلیل ساخت‌وسازها تصرف‌شده، بنابراین باید تمهیدات لازم را در این زمینه پیش‌بینی کرد.

وی تأکید کرد: سازه‌هایی که نیاز برای تخلیه این آب‌های سطحی هم در معابر سطح شهر و هم زیرگذرها در اسرع وقت اقدامات عملیاتی شود.

وی افزود: در کل ما باید پهنه‌بندی خطر سیل را در کلان‌شهر کرج و سایر شهرهای استان بررسی و مطالعه و آمادگی داشته باشیم که در شرایط سیلاب چه مناطقی را سیلمی گیره که پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع قبلاً شده باشد.

ارتقائی تصریح کرد: تشکیل برگزاری ستاد ارتحال امام در استان باز به همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران که قبلاً نیز ابلاغ‌شده است وظایفی در جهت برگزاری باشکوه این مراسم و آمادگی همه دستگاه‌های ذی‌ربط مراسم مثل سال‌های قبل بدون هیچ مشکلی و درنهایت شکوه و عظمت برگزار شود.

وی افزود: از تصمیمات دیگری که در این جلسه تأکید شد موضوع آمادگی همه دستگاه‌ها در مراسم لیالی القدر و تعطیلاتی پیش رو بود و بر همین اساس نیز باید مدیران در محل مأموریت خود حاضر باشند.

ارتقائی تصریح کرد: در هفته آتی لیالی القدر و ارتحال امام را در پیش روداریم؛ عبور جریان ترافیکی را در محورهای غرب و شمال استان خواهیم داشت، ازاین‌رو همه دستگاه‌های خدماتی؛ امنیتی و انتظامی درمجموع حضور جدی خواهند داشت و با پیش‌بینی‌های لازم مشکلی در هفته آتی نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار