نگاه بسیج حقوقدانان به واقعیات جامعه و نیازهای حقوقی باید کلان و راهبردی باشد/ بسیج حقوقدانان استان کرمان حائز رتبه اول در جشنواره مالک اشتر شد

کرمان(پانا) - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نگاه بسیج حقوقدانان به واقعیات جامعه و نیازهای حقوقی باید کلان و راهبردی باشد.

کد مطلب: ۸۲۶۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نگاه بسیج حقوقدانان به واقعیات جامعه و نیازهای حقوقی باید کلان و راهبردی باشد/ بسیج حقوقدانان  استان کرمان  حائز رتبه اول در جشنواره مالک اشتر  شد

یدالله موحد در جلسه هیات اندیشه ورز بسیج حقوقدانان استان کرمان اظهار داشت: تشکیل هیات های اندیشه ورز در سطوح و لایه های مختلف بسیج از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)است و بر این اساس هم در دستور کار بسیج حقوقدانان قرار گرفته است .

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود:ادامه حیات بسیج بسته به نگاه انقلابی این نهاد مقدس است حیات بسیج متاسفانه در حوزه حقوق هم مثل سایر حوزه نگاه کلیشه ای به مسایل جامعه است .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطر نشان ساخت:برای درک صحیح واقعیات جامعه و تعریف مسیر تحولات و پیمودن این مسیر و هدایت نگری و حرکت در مسیر اهداف انقلابی،تشکیل هیات های اندیشه ورز در بدنه بسیج بایستی نهادینه شود

وی ادامه داد: در یک کلان نگری ملت بزرگ ایران با رهبری یک مرجع دینی، یعنی حضرت امام خمینی(ره) ، انقلاب بزرگ و بی نظیر را به پیروزی رساندند .

موحد تصریح کرد: این انقلاب اهداف و آرمان‌های بلندی را دنبال می کند،استقلال در تمام ابعادش من جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی،آزادی با تعاریفی که در اصول و مبانی دینی آمده است،تحقق حاکمیت دینی با مشارکت و مبتنی بر اراده عمومی و عدالت اجتماعی .

وی ادامه داد: واقعیت این است که در برخی از این مولفه ها و آرمان ها همانطور مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند پیشرفت های چشمگیری حاصل گردیده است و در برخی از این اهداف رشد مناسبی حاصل نگردیده است .

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: من حیث المجموع فاصله زیادی با اهداف و رسالت های انقلاب اسلامی داریم، باید گفت برای رسیدن به اهداف مقدس این انقلاب نیاز به مجاهدات ها، مقاومت ها و هزینه های زیادی وجود دارد .

وی گفت: مهم این است که ملت ایران استوار و محکم بر محور ولایت برغم همه موانع و تهدیدات و آسیب هایی که دشمنان این نظام و انقلاب چه بیرونی و چه درونی ایجاد می کند در مسیر اهداف انقلاب حرکت می کند .

تفکر و اندیشه بسیجی نقطه قوت ملت برای تدام مسیر حرکت انقلاب است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از نقاط قوت و امیدبخش ملت ایران برای تداوم مسیر حرکت انقلابی اش تفکر و اندیشه بسیجی است .

موحد افزود: مقوله ای که امروز در جهان اسلام در حال رشد، توسعه و الگو برداری می باشد. و استکبار جهانی را به وحشت انداخته است و تمام برنامه های تبلیغی و اقتصادی خودش را معطوف به این کرده است که طرز تفکر و این اندیشه را ناکارآمد جلوه دهد .

وی اظهار داشت: در نقطه مقابل باید اندیشه و تفکر بسیجی را در جامعه تقویت و رشد داد تا نهادینه شود. لذا مطالبه جویی مقام معظم رهبری این است که هیات های اندیشه ورزی مرکب از صاحبان قلم، اندیشه و فرهیختگان در تمام لایه ها و سطوح بسیج سازماندهی و فعال شوند. تا این هیات ها پشتوانه علمی کارآمد و تاثیر گذار در همه عرصه های تصمیم گیری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و حرکت علمی پرشتاب به سمت اهداف انقلاب باشند .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: این مطالبه حکیمانه مقام معظم رهبری دلالت بر درک صحیح ایشان از واقعیات جامعه دارد که پیمودن مسیر تحولات بسمت آرمانهای بلند انقلاب محتاج یک عقبه و پشتوانه عالمانه در همه ی لایه های بسیج دارد. و بایستی در دستور کار قرار گیرد تا توان علمی و پژوهشی کارشناسان و افراد خلاق و مبتکر در عرصه های مختلف از جمله نیاز های واقعی حقوقی کشور بکار گرفته شود و نظام تصمیم گیری در کشور عادلانه گردد .

وی پرهیز از خود رایی، بکارگیری خرد جمعی- جمع اندیشی، گروهی شدن تصمیمات، تولید علم و پرهیز از آزمایش و خطا، ایجاد روحیه همکاری و تعامل - هم اندیشی، اینده نگری و خروج از روزمرگی و مطالبه گری صحیح و عالمانه (نه فردی) را از مزایای تشکیل هیات های اندیشه ورز بیان کرد .

موحد در پایان بیان کرد: اگر بخواهیم برای کارهای بزرگ مثل گذشته به بسیج امید بست باید این نهاد انقلابی منبع تولید فکر و علم و اندیشه های راهبردی باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار