رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد:

باید شکل زندگی مردم تغییر یابد

یزد (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد بیان داشت: تبلیغات و فرهنگ سازی را بهترین شیوه برای تغییر عادت های غلط مردم است.

کد مطلب: ۸۲۵۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
باید شکل زندگی مردم تغییر یابد

ونوس عامری در گردهمایی ماهانه فعالان حوزه طبیعت و محیط زیست با ابراز خرسندی از حضور در این گردهمایی اظهار داشت: آب معنای عمیقی را در شکل گیری تمدن ما دارد و از دیرباز مورد توجه بوده و با توجه به شرایط بحرانی کنونی باید به آب و محیط زیست توجه ویژه داشت.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به عادت های غلطی که در مصرف آب میان مردم شکل گرفته است، بیان داشت: اگر قرار است از دریای عمان آب انتقال داده شود و حقابه ای برای استان تعریف شود که به طور قطع در آینده شاهد تبعات آن خواهیم بود، به این معنا نیست که می توانیم هر اندازه که می خواهیم آب مصرف کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد، تبلیغات و فرهنگ سازی را بهترین شیوه برای تغییر عادت های غلط مردم دانست و تصریح کرد: باید شکل زندگی مردم تغییر یابد و برای این امر می توان از ظرفیت شهرداری، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی برای آگاه سازی شهروندان استفاده کرد.

عامری تأکید کرد: لازم است از هم اکنون فرهنگ سازی در زمینه آب انتقالی انجام شود زیرا بهره مندی از آب انتقالی به این معنا نیست که هراندازه که می خواهیم، می توانیم آب مصرف کنیم بلکه باید یاد بگیریم میزان مصرف را کاهش دهیم.

به گزارش مهر، در ادامه نیز فعالان مدنی حوزه محیط زیست به بیان نظرات خود پرداخته و بر لزوم توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده تر در زمینه گردهمایی های ماهانه، لزوم نگاه جامع به مقوله آب و در نظر گرفتن ابعاد مختلف و آگاهی بخشی و حساس کردن مردم نسبت به موضوعات محیط زیست تاکید داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار