ماجرای ساخت برج ۲۱ طبقه در سعادت آباد و نقش بنیاد مستضعفان

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در خصوص ساخت برج در باغ ۲۲ هزار متری سعادت آباد تذکر داد و گفت ظاهرا مسئولان و مدیران بنیاد مستضعفان اراده ای بر حفظ این باغ ندارند و به دنبال آن هستند تا باغ را به برج بدل سازند و ما دیگر شاهد نشانی از باغ نباشیم.

کد مطلب: ۸۲۵۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای ساخت برج ۲۱ طبقه در سعادت آباد  و نقش بنیاد مستضعفان

مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران در خصوص ساخت و ساز برج در باغ ۲۲ هزار متری سعادت آباد توسط بنیاد مستضعفان تذکر داد.

متن تذکر وی به شرح زیر است؛

حفظ فضای سبز و باغات از جمله تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری بوده است و بر همین اساس ما در شورای پنجم مصوبه برج باغ را لغو و زمینه های صیانت بیش از پیش از باغات شهر تهران را مورد توجه قرار دادیم، اما بر خلاف این رویه این روزها شاهد انتشار اخباری در رسانه ها پیرامون ساخت برج ۲۱ طبقه در باغ ۲۲ هزار متری سعادت‌آباد که سال ها پیش سریال تلویزیونی شب های برره در آن تولید شده بود هستیم، از قضا و متاسفانه مالک این باغ بنیاد مستضعفان است و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشرشده از این باغ ما می بینیم که باغ از اوایل دهه ۸۰ به مرور در حال خشک شدن است.

هر چند بر اساس مصوبه برج باغ و رای دادگاه مالک مجاز به ساخت و ساز تنها در هفت هزار متر است و باید ۱۵ هزار متر باغ حفظ شود، اما ظاهرا مسئولان و مدیران بنیاد مستضعفان اراده ای بر حفظ این باغ نداشته و به دنبال آن هستند تا باغ را به برج بدل سازند و ما دیگر شاهد نشانی از باغ نباشیم.

به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳، ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره «لزوم رعایت دقیق مقررات در صیانت و حفظ باغ» به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و شهردار منطقه ۲ تذکر می دهم، و انتظار دارم تا با اجرای قانون زمینه صیانت از این باغ و سایر باغات در معرض تخریب فراهم گردد.

شهرداری تهران باید ضمن توجه به مسائل باغات و فضای سبز شهر، اهتمام ویژه ای در رسیدگی به مسائل مربوط به باغات بزرگ و اندکی که در سطح شهر باقی مانده داشته باشد و در این زمینه با همکاری مالکان بخش های عمومی غیر دولتی همچون بنیاد مستضعفان و ... زمینه های حفاظت بیش از پیش باغات را فراهم نماید.

امیدوارم با اجرای به موقع مصوبات شورا و اهتمام جناب آقای مهندس افشانی، شهردار محترم تهران شاهد توجه به باغات به عنوان یک کالبد پویا و اثربخش در تهران؛ شهر زندگی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار