مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع معاونان و مربیان پرورشی:

امور تربیتی فقط به مناسبت ها و مسابقات خلاصه نمی شود

نیشابور (پانا)- مراسم تکریم از معاون پرورشی و تربیت بدنی اسبق آموزش وپرورش نیشابور با حضور مدیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان در محل مرکز آموزشی رفاهی شماره2 فرهنگیان برگزارشد.

کد مطلب: ۸۲۵۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی فقط به مناسبت ها و مسابقات خلاصه نمی شود

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابوردر جمع معاونان و مربیان پرورشی گفت: سلسله مراتب اداری باید در تمام موارد رعایت شود و معلمان ما باید در هرزمینه از جمله انضباط رفتاری، انضباط کلامی، پوشش مناسب و شاخص های مختلف، الگوی تمام عیار جامعه باشند و با برنامه ریزی از روز مرگی خارج شوند و تا زمانی که به خودمان احترام نگذاریم جامعه به ما احترام نخواهد گذاشت.

حسین مهرابادی افزود: ما باید در کارها بسیار جدی و در روابط بسیار حسنه رفتار کنیم، امروز شورای معاونان آموزش و پرورش در کنار شما هستند تا ثابت کنند که تربیت لطیف است و امور تربیتی برای همه مهم است.

وی ادامه داد: شما نه کتاب پر محتوایی برای تدریس دارید و نه نمره ای برای سنجش، امور تربیتی باید در صف اول باشد، بودجه لازم برای آن پیش بینی شود، نگاه ها سطحی نباشد و امور تربیتی فقط خلاصه به مناسبت ها و مسابقات نباشد، در واقع کار امور تربیتی یک کار عمقی است و شاید اثرات آن در سال های دور نشان داده شود.

هرزمانی که مجموعه پرورشی و تربیت بدنی جدی گرفته شده است مشکلات آموزشی ما نیز حل شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آفت بزرگ آموزش و پرورش جدا کردن آموزش از پرورش است و باید همه معلمان ما به صورت تیمی در کنار یکدیگر و دست در دست هم به مسائل اخلاقی، نماز و مسائل پرورشی بپردازند. قانون های دست و پاگیر باید کم شود و بهره کافی از فضاهای اردویی برده شود.

کانون های فرهنگی و تربیتی و دارالقران ها باید مرکز شکوفایی استعدادها باشد و به بهترین شکل ممکن در این راستا برنامه ریزی شود.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت: ما همایش بزرگ شهدای زنده ویژه جانبازان عزیز را برگزار خواهیم کرد و این گوهرهای ناب تا زنده هستند باید ارج نهاده شوند.

مهرابادی افزود: ما در آموزش و پرورش نیاز به توسعه و تجهیز داریم، خوشبختانه در سالهای اخیر آموزش و پرورش در مسیر اصلی خودش قرار گرفته است و بنده نوید ساخت مجموعه بزرگ و چند منظوره ورزشی را آینده ای نزدیک در این شهرستان می دهم و انشاله ساخت دو مجتمع امام رضا را در دستور کار خود قرار داده ایم.

کانون باهنر خیابان احسان باید تا اول مهر افتتاح شود و ما به کمک کارگروه های مختلف اتفاقات خوب را در آموزش و پرورش رقم خواهیم زد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیز در این مراسم باتقدیر از زحمات معاون اسبق پرورشی گفت: در مسابقات قرانی27 مقام استانی کسب شده است و 5نفر به مرحله کشوری راه یافته اند، همچنین در مسابقات فرهنگی و هنری 82 مقام استانی کسب شده است که 16 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کرده اند و در پرسش مهر نیز 11 مقام استانی و یک مقام کشوری کسب به دست آمده است.

اسماعیل سلیمانی افزود: یکی از اولویت های مهم ما در حوزه پرورشی، توجه به شعارهای اصلی آموزش و پرورش است و مااعتقاد راسخ داریم که همه فرهنگیان در حوزه ستادی و مدارس به دنبال تربیت دانش آموزان در شان نظام جمهوری و اخلاق مدار هستند. ما دراین حوزه به معلم و دانش آموز اخلاق مدار توجه ویژه خواهیم داشت. محور قرار دادن فعالیت های قرانی، نماز و عترت و مسائل دینی، کم کردن مرزهای آموزش و پرورش نیز از دیگر مقوله های مهم ما در این حوزه محسوب می شود.

وی با اشاره به جدی گرفتن نقش تشکل های دانش آموزی ادامه داد: ما با کمک دانش آموزان می توانیم درحوزه پرورشی و فرهنگی کارهای بزرگی انجام دهیم.

سلیمانی در پایان خلطر نشان کرد: الگوهای هدفمند، تقویت مهارت زندگی و توجه به مسابقات فرهنگی، هنری و قرانی بسیار مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار