رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان:

اجرا کامل دستورالعمل فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران از الزامات ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی است

سنندج(پانا)-رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت : اجرا ی کامل دستورالعمل فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران از الزامات ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی است .

کد مطلب: ۸۲۴۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرا  کامل دستورالعمل فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران از الزامات ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی است

محمد رضا وینسفهانرییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه اجرای کامل مصوبه‌ شورای عالی آموزش و پرورش از الزامات ارتقاء کیفیت مدیریت آموزشگاهی است، افزود: با توجه به نقش بسیار مهم مدیران مدارس در هدایت، رهبری و اجرای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و زمینه‌سازی برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت، دقت و توجه در انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در ادامه گفت : اگر در انتخاب مدیران مدارس به اصل شایسته‌سالاری و جامعیت در همه ابعاد توجه شود، بدون شک اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش با رعایت اصل یاد شده میسر شده و پویایی در مدارس رخ خواهد داد.

وینسفهان هم چنین اظهار داشت : قانونگذار با تعیین شیوه‌های انتخاب و انتصاب مدیران، جهت پرهیز از سلیقگی در این راستا، اجرای مصوبه‌ی ششصد و هفتاد و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و دستورالعمل فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را ضروری دانسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : از میان ظرفیت عظیم نیروی انسانی در آموزش و پرورش بایستی نیروهای اثربخش، با انگیزه، متخصص و علاقه‌مند و مقبول نزد فرهنگیان به عنوان مدیران و معاونین مدارس انتخاب شوند و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق نیز بصورت ویژه بر فرآیند انتخاب مدیران و معاونین مدارس نظارت و دقت کنند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در پایان اظهار داشت: دستورالعمل جدید فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در تاریخ 96/11/3 از سوی وزارت آموزش و پرورش به استانها ابلاغ شده است که البته با رعایت دستورالعمل قبلی ، دستورالعمل جدید در سال تحصیلی 98-97 صرفا در مراکز استانها عملیاتی می شود و در سایر شهرستانها و مناطق ، انتخاب مدیران براساس دستورالعمل قبلی(96594مورخ 25/5/94 )انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار