توصیه‌های صمیمی «غلامحسین مسعودی ریحان» به دانش‌آموزان؛

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز: متعالی و مثبت فکر کنید

ارزش وقت را بدانید

تبریز (پانا)- غلامحسین مسعودی ریحان ، عضو شورای شهر تبریزدر هفتمین جلسه گفتگوی صمیمی دانش‌آموزان با چهره‌های موفق در خبرگزاری پانا حاضر شد و توصیه‌های مفیدی برای دانش‌آموزان ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۲۴۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز: متعالی و مثبت فکر کنید

در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اهر و هریس و همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان در این دوره بود.

به دلیل این که اصالتا نیروی آموزش و پرورش است و سابقه معلمی در مقاطع مختلف تحصیلی و مدیریت و ریاست آموزش و پرورش را دارد در مجلس نیز به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فعالیت خود ادامه داد.

وی همچنین ریاست دانشگاه آزاد اهر و هریس را در کارنامه کاری خود دارد ودر حال حاضر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز است.

دغدغه های نوجوانان را درک می کنم

مسعودی ریحان در ابتدای سخنانش اشاره ای به فعالیت هایش در سطوح مختلف آموزش و پرورش می کند و می گوید: با نوجوانان در سنین محتلف ارتباط داشتم لذا می توانم تا حدودی دغدغه هایشان را درک کنم.

وی ادامه می دهد: بیشتر، ادبیات کودک کار می کنم و چند جلد کتاب در این مورد به چاپ رساندم و معتقد هستم که توسعه یافتگی یک کشور به مدارس و آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و هرچه آموزش و پرورش توسعه یافته تر باشد آینده خوبی در انتظار آن جامعه است.

خود را جدا از آموزش و پرورش نمی دانم

رئیس اسبق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح می کند: چون نیروی آموزش و پرورش بودم وقتی به مجلس راه پیدا کردم در آن جا نیز از حرفه معلمی خودم را جدا ندانستم و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضو شدم.

... مختلف، متفاوت است

" گفتمان صلح، دوستی و اندیشه" عبارتی بود که این عضو شورای شهر در جمع دانش آموزان مطرح کرده و می گوید: همان گونه که اثر انگشت 8میلیارد نفر جمعیت جهان با هم یکی نیست همین طور افکار و اندیشه های افراد با هم یکی نیست و حتی در دوقلوهای همسان نیز طرز افکار متفاوت است.

مسعودی ریحان می افزاید: اگر افراد با تفاوت های فکری در جامعه ای با هم تضارب آرا داشته باشند آن جامعه توسعه یافته خواهد بود.

بهبود فضای کسب و کار پارامتر مشخص ندارد

عضو شورای شهر تبریز چندین پارامتر را در بهبود فضای کسب و کار موثر می داند و دراین خصوص می گوید: عوامل و پارامترهای مختلفی در بهبود فضای کسب و کار دخیلند و هیچ وقت یک عامل به تهایی نمی تواند سبب رونق اقتصادی و یا رکود اقتصادی شود.

وی نقش سیاست گذاری ها در بهبود این فضا را یاد آور می شود و اضافه می کند: در کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر هر هفته جلسه در این خصوص داریم و پی گیر مصوبات جلسه هستیم.

اگر به دوران نوجوانی برگردم...

مسعودی ریحان بیان می کند: خوشبختانه در جامعه امروزی رفاه خانواده ها بالا رفته ولی زمانی که ما کودک بودیم شرایط به این صورت نبود .

انسان بودن، مسئله این است

"نماینده یا مسئول بودن کار بزرگی نیست بلکه کار مهم انسان بودن است" این عین عبارتی است که وی عنوان می کند و به دانش آموزان توصیه می کند که به همه اطرافیان خود عشق بورزند .

او از دانش آموزان می خواهد نسبت به اطرافیان خود از خودگذشتگی داشته باشند و به آن ها می گوید هر وقت خودمان را بیشتر از بقیه دوست داشته باشیم یقینا بدانیم که هنوز با انسانیت فاصله داریم.

مسعودی ریحان تاکید می کند: وقتی که ببینید دوستتان خودکار یا غذا ندارد و به او کمک کنید و آن ها راهنمایی کنید تا پله های موفقیت را طی کنند آن موقع یک قدم جلوتر از دیگران هستید.

این قافله عمر عجب می گذرد دریاب دمی که با طرب می گذرد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز از دانش آموزان می خواهد تا ارزش وقت را بدانند و در این مورد ادامه می دهد: شما در سنی هستید که گذر زمان را نمی بینید ولی وقتی به سن بزرگسالی رسیدید این مفهوم را بیشتر درک می کنید .

وی می گوید: هیچ کس به اندازه خود شما در کسب موفقیتتان نمی تواند نقش داشته باشد پس اراده کنید و تصمیم بگیرید.

هرچه تو می خواهی همان می شود

عضو شورای شهر تبریز معتقد است انسان به هرچه فکر کند، همان برایش اتفاق می افتد و به دانش آموزان توصیه می کند: اطمینان داشته باشید هرآن چه فکر می کنید به آن خواهید رسید پس سعی کنید متعالی و مثبت فکر کنید.

کتابخانه تنها دارایی ام از دنیاست

مسعودی ریحان می گوید: از دوران دانشجویی پول تغذیه ام را به خرید کتاب اختصاص می دادم و به مطالعه علاقه زیادی داشتم و تنها دارایی ام از دنیا کتاب خانه شخصی ام است.

وی می افزاید: متاسفانه در حال حاضر به دلیل شرایط کاری زیاد فرصت مطالعه ندارم ولی با این همه از کوچکترین فرصت برای مطالعه استفاده می کنم و به دانش آموزان توصیه می کنم که کتاب قلعه حیوانات را حتما مطالعه کنند.

مدتی خام گیاه خوار بودم

عضو شورای شهر تبریز بیان می کند: در بخشی از عمرم خام گیاه خوار بودم و لی به دانش آموزان توصیه نمی کنم چون که در سن رشد هستند و بدنشان به انواع ویتامین ها و پروتئین ها نیاز دارد.

کلاس زبان می روم

مسعودی ریحان به دانش آموزان می گوید: هیچ وقت ترس از شکست نداشته باشید و همیشه تلاش کنید؛ من در سن 57 سالگی کلاس زبان می روم چون اعتقاد دارم انسان همیشه به آموزش نیاز دارد.

رسانه، قوه چهارم هر جامعه ای است

وی به قدرت رسانه ها اشاره می کند و می گوید: رسانه ها در جامعه نقش شفاف سازی را دارند و جلوی فساد را می گیرند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز تصریح می کند: کار و حرفه سختی دارید ولی مطمئن هستم آینده از آن شماست اگر خوب تلاش کنید.

مسعودی ریحان به دانش آموزان توصیه می کند: همیشه خداوند را شاد و ناظر بر اعمال خود بدانید.

قوجامان تبریزیم

وی در بخشی از سخنانش به فرهنگ غنی و تاریخ کهن تبریز وآذربایجان اشاره می کند و ادامه می دهد:در هیچ جای دنیا مسجدی به قدمت و ارزش تاریخی مسجد کبود وجود ندارد و کوچه کوچه این شهر مملو از تاریخ است و درنظر دار یم تا پایان این دوره 100 موزه در تبریز ایجاد کنیم و خانه های قدیمی را ساماندهی کنیم.

نگارنده: لیلا موثق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار