تقدیر از رویکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مشهد (پانا)- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت : توسعه مشارکت همه جانبه اولیا، دانش آموزان و معلمان در برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس بسیار مهم است.

کد مطلب: ۸۲۴۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از رویکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی

سید امیر مرتضوی در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان گفت : رویکرد پیشگیرانه در حوزه آسیب‌ های اجتماعی یکی از محورهای مهمی است که باید مدنظر کلیه بخش ها باشد اظهار داشت : امروز بسیار خوشحالیم که در آموزش و پرورش استان با دغدغه مندی موضوع پیشگیری با رویکردی بسیارخوب دنبال می شود.
وی باتاکید بر این که همه بخش ها باید در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کنند و خوشبختانه بین دادگستری و دستگاه تعلیم و تربیت استان همکاری بسیارخوبی در این بخش وجود دارد.
مرتضوی به تدریجی بودن اقدامات و برنامه های پیشگیرانه هم اشاره ای داشت و گفت: در برنامه هایی که براساس پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس دنبال می شوند باید به دنبال ایجاد توسعه مشارکت همه جانبه اولیا، دانش آموزان و معلمان باشیم ، ضمن این که باور ما این است اگر به دنبال موفقیت پایه ای در این حوزه هستیم باید اقدامات و آموزش های مبتنی بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دوره ابتدایی آغاز کنیم.
وی در بخش دیگری از این جلسه به تبیین نقش دستگاه های مختلف در راستای همکاری با آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم اشاره ای داشت و تاکید کرد : برنامه هایی که در این حوزه در نظر گرفته می شود باید با در نظر گرفتن گروه هدف جذاب و متنوع باشند.
کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم در این جلسه بااشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت : استفاده از ظرفیت فعالیت های ورزشی بویژه در حوزه ورزش همگانی می تواند موجب نزدیکی بیش از پیش اعضای خانواده به یکدیگر و در نتیجه پیشگیری از بسیاری آسیب های اجتماعی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار