استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم هماهنگی دستگاههای اجرایی و فرمانداران جهت حل مشکلات احتمالی ناشی از خشکسالی

اهواز (پانا) - استاندارخوزستان بر لزوم هماهنگی دستگاههای اجرای و فرمانداران جهت ارائه گزارش های بروز و کنترل آسیب های احتمالی ناشی از خشکسالی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم هماهنگی دستگاههای اجرایی و فرمانداران جهت حل مشکلات احتمالی ناشی از خشکسالی

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد خشکسالی استان اظهارکرد: فرمانداران باید به طوری جدی امور ستاد خشکسالی شهرستان خود را پی گیری و نظارت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید نظام تصمیم گیری در شهرستان ها واحد باشد افزود: فرمانداران موظف و مکلف اند با شهرداری ها یا دستگاههای اجرایی که مصوبات ستاد خشکسالی را اجرا نکردند، برخورد کنند. همه دستگاههای اجرایی موظف به اجرا هستند و آخرین گزارشات مربوطه را باید به فرمانداران گزارش دهند.

شریعتی بیان کرد: مصوبات ستاد خشکسالی اعم از آهک پاشی لایروبی جهت کنترل بیمارها به همه شهرستان ها ابلاغ شود؛ در صورت عدم همکاری فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان مجاز است با دستگاهها برخورد کند.

وی با اشره به تامین آب در شرایط خشکسالی عنوان کرد: با زیر ساخت های که در طرح آبرسانی آب غدیر انجام شده آب مناطقی که مشکل دارند از طریق حوزه های آبی دیگر تامین می شود.

استاندار خوزستان گفت: در بحث کشاورزی نیز می توان با تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی را کم نکنیم.امسال سطح زیرکشت محصولات کشاورزی و نیشکر یکسان خواهد بود؛ اگر قرار باشد کاهش کشت داشته باشیم شامل نیشکر هم است.

شریعتی خاطرنشان کرد: آب فضای سبز از آب شرب جدا شود و شهرداری باید این مساله را در دستور کار قراردهد. وی یادآورشد: در بحث بهینه سازی مصرف برق نیز قرار است معاون برق وزیر نیرو به استان بیاید و در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار