343 حلقه چاه در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان خشک شد

زاهدان(پانا)- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع 875 حلقه چاه تامین کننده منابع آبی در برخی مناطق روستایی این استان 343 حلقه آن سال گذشته به دلیل خشکسالی به طور کامل خشک شده است.

کد مطلب: ۸۲۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
343 حلقه چاه در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان خشک شد

به گزارش ایرنا، عبدالاحد ریکی اظهار داشت: از مجموع پنج هزار و 594 روستا در سیستان و بلوچستان سه هزار و 24 روستا دچار کم آبی هستند.
وی افزود: همچنین 2 هزار و 570 روستای سیستان و بلوچستان نیز از آب آشامیدنی برخودارند.
وی با بیان اینکه هزار و 257 روستای سیستان و بلوچستان با 116تانکر آبرسانی سیار می شوند گفت: روزانه به ازای هر خانوار 15 لیتر آب با تانکر در مناطق روستایی این استان توزیع می شود.
وی بیان کرد: خشکسالی های پی در پی به ویژه سال زراعی 96-97 آسیب جدی به منابع آبی در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل 18 مجتمع آبرسانی روستایی برای ارتقای شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی از اولویت های امسال این نهاد است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان واقع در بخش گرم و خشک جنوب شرق ایران اسلامی با 11.5 درصد وسعت کشور پهناورترین استان محسوب می شود که با سکونت 14 نفر در هر کیلومتر مربع دارای پراکنده ترین مناطق جمعیتی است.
براساس سرشماری سال 95 از مجموع بیش از 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و 416 هزار و 733 نفر آنان در روستاها سکونت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار