اعزام تیم امدادونجات کوهستان هلال‌احمرمازندران به ارتفاعات دنا

ساری (پانا) - تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمرمازندران با هدف یافتن اجساد جان باختگان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج به ارتفاعات 4هزارمتری دنا اعزام شد.

کد مطلب: ۸۲۲۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اعزام تیم امدادونجات کوهستان هلال‌احمرمازندران به ارتفاعات دنا

داود لشکری سرپرست تیم اعزامی امدادونجات کوهستان جمعیت هلال احمرمازندران به ارتفاعات 4 هزارمتری دنا گفت: عملیات یافتن و انتقال اجساد جان‌باختگان سقوط هواپیما با حضور تیم‌های مجرب و مجهز امداد کوهستان هلال احمر از استان‌های مختلف در ارتفاعات 4 هزار متری دنا در جریان است.

او افزود: تیم 6 نفره امداد کوهستان هلال احمر مازندران از روز 23 اردیبهشت به منطقه سی سخت اعزام و سپس با بالگرد امدادی به ارتفاع سه هزار و 950 متری نوول شمالی از سلسله جبال زاگرس منتقل شدند که این نقطه در مسافت 100 متری محل سقوط هواپیما قرار دارد.

سرپرست تیم اعزامی امدادونجات کوهستان جمعیت هلال احمرمازندران به ارتفاعات 4 هزارمتری دنا گفت: عملیات یافتن اجساد جان‌باختگان با مشارکت تیم‌های اعزامی استان‌های سمنان، گلستان و ایلام در حال انجام است که فرماندهی این عملیات با اینجانب به عنوان سرپرست تیم اعزامی مازندران است.

لشکری با اعلام اینکه عملیات در شرایط بسیار سخت و در منطقه‌ای که ارتفاع برف به بیش از چهار متر می‌رسد در حال انجام است، گفت: برای رسیدن به بقایای اجساد جان باختگان، امدادگران باید ابتدا برف ضخیمی را کنار بزنند که قطر آن بیش از چهار متراست.

او با اعلام اینکه مشقت و دشواری این کار بر کسی پوشیده نیست، گفت: برای تسهیل در کار و پیشرفت امور، عملیات براساس الگوی تقسیم کار میان تیم‌های اعزامی از استان‌های مختلف انجام می‌شود که در چند روز گذشته فرماندهی عملیات با استان مازندران بوده است.

لشکری تصریح کرد: براساس همه ارزیابی‌های حاضرین، عملکرد تیم امداد کوهستان مازندران بسیار درخشان و موفق بوده است.

هواپیمای ATR پرواز تهران- یاسوج بهمن ماه سال گذشته با 60 سرنشین در ارتفاعات دنا سقوط کرد و عملیات جستجو و یافتن اجساد جان باختگان این حادثه ناگوار با تلاش مستمر تیم‌های امداد کوهستان جمعیت هلال احمر در شرایطی بسیار سخت همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار