نمایشگاه کاریکاتور هنرمندان انزلی مزه رنگ داشت

رشت(پانا)- هنرمندان کاریکاتوریست بندرانزلی نمایشگاه آثار جهانی خود را در حالی در موزیک جیگای این شهر ساحلی برگزار کردند که آثارشان با خود مزه رنگ به همراه داشت.

کد مطلب: ۸۲۲۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه کاریکاتور هنرمندان انزلی مزه رنگ داشت

بنای حافظیه (موزیک جیگا) در محوطه شهرداری بندرانزلی که محل برگزاری جشن های نوروزی و تابستانی برای مسافران و گردشگران است؛ این بار میزبانی متفاوتی را برعهده گرفت، میزبانی از نوع کاریکاتور و با مزه رنگ و اکرلیک در برابر انظار مردم.
مردم هنردوست و حامی هنرمندان شهر ساحلی بندرانزلی که از نزدیک آثار این هنرمندان را مشاهده کرده بودند، زبان به تحسین گشوده و به بانوان هنرمند شهرشان انرژی می دادند و آنان را تشویق به ادامه راه می کردند.
آثار مختلف با موضوعات متفاوت در این نمایشگاه در حالی به معرض دید عموم گذاشته شده بود که هرکدام از این آثار، در جشنواره های مختلف در کشورهای رومانی، مجارستان، چین، ژاپن و کره جنوبی و هندوستان عناوینی از دیپلم افتخار تا مدال طلا را کسب کرده بود؛ آثاری که کوچکترین هنرمند آن تنها 14 سال سن داشت و دانش آموز پایه هفتم بود.
استاد این هنرمندان شامگاه جمعه بیان داشت: در این نمایشگاه 40 اثر از 10 تن از شاگردانم را به نمایش گذاشتیم که توانستند در جشنواره جیانزینگ در کشور چین و جشنواره سیکاکو در کره جنوبی، مقام های جهانی را کسب کنند و همچنین یکی از شاگردان در جشنواره ای در کشور برزیل توانست مقام اول جهان را از آن خود کند.
عماد صالحی ادامه داد: این بار خواستیم به صورتی متفاوت نمایشگاه را از گالری خارج کرده و در فضایی باز به معرض دید عموم بگذاریم و در کنار آن نیز کارگاهی برگزار کنیم تا مردم از نزدیک با تلاش های هنرمندان شهرشان آشنا شوند و در برگزاری این نمایشگاه ، شورای اسلامی شهر ، شهرداری و فرمانداری بندرانزلی از هنرمندان شهرشان به خوبی حمایت کردند.
وی یادآور می شود : با توجه به اینکه این هنرمندان سال هاست در مسابقات و جشنواره های مختلف مقام کسب می کنند اما در شهر خود بسیار غریبند و متاسفانه در بندرانزلی یک خانه فرهنگ و یا گالری مناسب مردمی برای نمایش آثار و مکانی برای استفاده هنرمندان وجود ندارد.
وی اضافه می کند: هنرمندان این نمایشگاه در حال حاضر برای حضور در جشنواره ملانصرالدین در شهر آنکارای کشور ترکیه آماده می شوند و پس از آن در شهر سیکاکو در تیرماه امسال حضور خواهند یافت ولی مهمتر از همه دوست داریم در شهر خودمان و با موضوعات مرتبط با شهر بندرانزلی جشنواره ای برگزار کنیم و هنرمندان توانمند بندرانزلی آثار خود را به نمایش بگذارند.
صالحی می گوید: در شهری مانند بجنورد ، هفت جشنواره جهانی برگزار می شود اما در شهر ساحلی بندرانزلی با این همه پتانسیل و توانمندی، هنوز حتی یک جشنواره استانی برگزار نشده است.
با حضور در این نمایشگاه و دیدن آثاری که هرکدام با موضوعات مختلف زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند؛ تنها افسوس برایمان باقی می ماند که چگونه شهری با این همه توانمندی و هنرمند برجسته جهانی همچنان اندرخم یک کوچه باقی مانده و شهر اولین ها تاکنون حتی از داشتن یک خانه فرهنگ یا یک تالار فرهنگی بی نصیب مانده است.
به گزارش ایرنا، سپیده سیفی زاده یکی از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عضو انجمن کارتونیست های جهان و مدرس هوش فضایی و بصری ، آثارش منتخب جشنواره بین المللی سانتا کلارا در سال 2017 در کشور کوبا شد و توانست دیپلم شایستگی جشنواره بین المللی colorful human world در کشور نروژ در سال 2014 را از آن خود کرده و برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین المللی Gold panda در کشور چین در سال 2017 را به خود اختصاص دهد.
سوگند صیدجو دیگر هنرمند شرکت کننده در این نمایشگاه، عضو انجمن کارتونیست های جهان ، مدرس هوش فضایی و بصری، منتخب و برگزیده جشنواره سیکاکو در کشور کره جنوبی در سال های 2017 و 2016، برگزیده جشنواره homo deva در کشور رومانی در سال 2017، کسب دیپلم افتخار جشنواره دانشجویی Piracicaba در کشور برزیل ، برگزیده اولین جشنواره بین المللی کشور هندوستان، منتخب و برگزیده جشنواره YMITTOS در کشور یونان و نمایش آثار در نمایشگاه بین المللی cebu lampoon در کشور فیلیپین در سال 2018 و تصویرگری در مجلات کودکان و نوجوانان را در کارنامه هنری خود دارد.
مژده ملک اوغلی دیگر هنرمند حاضر در این نمایشگاه کارشناس رشته نقاشی از دانشگاه گیلان، منتخب و برگزیده جشنواره سیکاکو در کشور کره جنوبی در سال 2017، برگزیده دوم جشنواره دانشجویی Piracicaba در کشور برزیل، دریافت دیپلم افتخار جشنواره BEJING در کشور چین در سال 2016، دریافت مدال از جشنواره بین المللی Gold panda در کشور چین در سال 2017، حضور در بخش ستارگان جشنواره بین المللی فجر در سال 96 و نمایش آثار در نمایشگاه بین المللی cebu lampoon در کشور فیلیپین در سال 2018 را در کارنامه دارد.
نازنین فاضلی دانش آموز رشته هنر نیز یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نمایشگاه بود که منتخب و برگزیده جشنواره سیکاکو در کشور کره جنوبی در سال 2017، منتخب و برگزیده جشنواره YMITTOS در کشور یونان، منتخب و برگزیده جشنواره بین المللی آیدین دوغان در کشور ترکیه و نفر اول مسابقات علمی و کاربردی گیلان از جمله افتخارات اوست.
ریحانه آبرویی کارشناس رشته نقاشی از دانشگاه گیلان نیز از دیگر هنرمندانی بود که آثارش در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار داده شد؛ آبرویی، منتخب و برگزیده جشنواره De Geusکشور بلژیک ، منتخب و برگزیده جشنواره سیکاکو در کشور کره جنوبی در سال 2017، فینالیست جشنواره بین المللی XLHTCARTOON چین را در کارنامه دارد و برخی از آثارش در جشنواره ملی هویت نگار اصفهان برگزیده و در کتاب این جشنواره چاپ شد.
نسیم صیاد دخت یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه بود که کسب مقام نخست د ر مسابقات علمی کاربردی گیلان را در کارنامه دارد و 2 اثرش به جشنواره cebu lampoon کشور فیلیپین در سال 2017 راه یافته است.
همچنین ستایش رجبیان دانش آموز پایه هفتم ، منتخب و برگزیده جشنواره سیکاکو در کشور کره جنوبی در سال 2017، نفر اول مسابقه نقاشی بانک آینده، نفر اول ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در سال 96 را در کارنامه دارد و ماه منیر بابازاده دانشجوی کارشناسی رشته گرافیک از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه بود که منتخب و برگزیده جشنواره سیکاکو در کشور کره جنوبی در سال 2017 و برگزیده شدن در جشنواره Euro Kartonleدر سال 2017 را در کارنامه هنری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار