معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش: 4.8 میلیون دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای رقابت کردند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از رقابت 4 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز طی سال تحصیلی جاری در المپیادهای ورزش درون مدرسه‌ای خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۲۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش: 4.8 میلیون دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای رقابت کردند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در آیین اختتامیه چهارمین المپیاد ورزش درون مدرسه‌ای چهارمحال وبختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این المپیادها در جهت افزایش فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان و توسعه درس تربیت بدنی در مدارس و کیفیت بخشی به این درس برگزار شد.

وی گفت: روزانه کودکان و نوجوانان به یک ساعت فعالیت بدنی نیاز دارند که اجرای برنامه‌های فوق برنامه از جمله المپیادهای ورزشی در راستای کمک به توسعه فرهنگ ورزش و تحرک دربین این قشر است.

وی اظهار کرد: المیپاد ورزش دانش‌آموزی یک طرح غربالگری ملی است که دانش‌آموزان غربال و استعدادهای ناشناخته آنها شناسایی و به تیم های ملی و فدراسیون‌ها معرفی می‌شوند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز گفت: استعدادیابی ورزشی از المیپادهای ورزشی درون مدرسه شناسایی و به سمت فدراسیون‌ها و تیم های ملی سوق داده می‌شوند.

حسین بابویی از اعزام برترین‌های این المپیادها در سال 2018 و 2020 به مسابقات جهانی خبر داد و افزود: حضور حداکثری در این مسابقات از مهمترین برنامه‌های انجام شده در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به فعالیت 33 هزار مربی ورزش در مدارس کشور گفت: المپیاد ورزش درون مدرسه ای در 100 هزار مدرسه کشور برگزار شد.

وی در خصوص رشته‌های برگزاری مسابقات ورزش درون مدرسه‌ای افزود: هیچ محدودیتی برای این مسابقات وجود ندارد و هر مدرسه براساس ظرفیت و امکانات ورزشی موجود می‌تواند مسابقات ورزشی را برگزار کند.

آیین اختتامیه چهارمین المپیاد درون مدرسه‌ای چهارمحال و بختیاری با حضور 4 هزار دانش‌آموز منتخب ورزشی در استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار