رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر:

انس مردم با قرآن ازبهترین برکات ماه مبارک رمضان است

اسلامشهر (پانا)-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر گفت: بهترین روش بهره‌برداری حداکثری از برکات ماه مبارک رمضان انس با قرآن است.

کد مطلب: ۸۲۲۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
انس مردم با قرآن ازبهترین برکات ماه مبارک رمضان است

حجت‌الاسلام داوود ضمیر رضوانی، در این رابطه اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک‌نهاد اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و امر تبلیغ را ساماندهی می‌کند..

وی ادامه داد: قبل از انقلاب، مردم برای دعوت از مبلغین به قم نزد مراجع مراجعه و مراجع مبلغین را اعزام می‌کردند که این کار زمان‌بر و هزینه‌بر بودو اما بعد از انقلاب این امکانات در شهرها و مراکز استان‌ها به نام دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی دایر شد که دسترسی به مبلغین را برای مردم، در دورترین نقاط خیلی سهل و آسان و شناخت مردم را هم نسبت به مبلغین بهتر کرد.

حجت‌الاسلام رضوانی اضافه کرد: مبلغین با برگزاری آزمون و سطح‌بندی و رتبه‌بندی می‌شوند و اخیراً هم که چند سالی است که مبلغین به‌صورت تخصصی مورد آموزش و شناسایی می‌گیرندو همچنین ما در رشته‌های مختلف مبلغین متخصص داریم به‌ویژه ه در حال حاضر بحث آسیب‌های اجتماعی که خیلی از دستگاه‌ها ورود پیدا کردند.

وی گفت :ما مبلغینی داریم که در رشته‌های روانشناسی، مبارزه با اعتیاد و تحکیم خانواده آموزش‌دیده‌اند و برای مقابله با آسیب‌هایی که در این عرصه‌ها هست ورود پیدا می‌کنند و اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک حلقه وصل بین دفتر تبلیغات و جامعه هدف در حال فعالیت است ،تاکید کرد: حضور سازمان تبلیغات در شهرها یعنی شناسایی نقاط ضعف یا نیاز جامعه که بر اساس همان شناسایی، خوراک موردنظر را از مراکز اعزام کننده مثل قم، مشهد یا اصفهان یا تهران دریافت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان افزود: یکی از زمان‌هایی که می‌توان از مبلغین استفاده کرد ماه مبارک رمضان است چون در این ماه ما بیشتر فرصت بهره‌برداری وجود دارد و استقبال مردم خوب است مردم مسلمان برای ماه رمضان لحظه‌شماری می‌کنند و احساس می‌کنند که یک نیاز روحی مهمشان را برطرف می‌کند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا در همه مساجد و مکان‌هایی که در ماه رمضان برنامه دارند حتماً یک روحانی حضورداشته باشد مخصوصاً درجاهایی که جوان هستند روحانی حضورداشته باشدو مبلغین خانم و آقا در ماه مبارک رمضان در مؤسسات قرانی، کانون‌های فرهنگی، حسینیه‌ها و هیئت‌ها فعالیت می‌کنند و درزمینهٔ تفسیر یا آموزش قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: بهترین روش بهره‌برداری حداکثری از برکات این ماه انس با قرآن است، همان‌طور که فرمودند که ماه رمضان بهار قرآن مباشدو همه خواسته و سؤالات ما در قرآن است و ما باید جامعه را قرآنی کنیم همان‌طوری که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند، که ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم و باید بر اساس قرآن به مسئولین نقد و انتقاد داشته باشیم، یعنی مردم باید با قرآن مأنوس باشند.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار