رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری تاکید کرد:

اهمیت نقش سفیران سلامت در زمینه ارتقاء فرهنگ و آموزش سلامت در مدارس

شهرری(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در همایش اختتامیه دومین جشنواره دانش آموزی براهمیت نقش سفیران سلامت در فرهنگ سازی حوزه بهداشت و سلامت تاکیدکرد.

کد مطلب: ۸۲۱۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت نقش سفیران سلامت در زمینه ارتقاء فرهنگ و آموزش سلامت در مدارس

بهروز نصیری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: خودمراقبتی و خودآگاهی در حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد زیرا تنها در این صورت می توان از عوامل بیماری زا دوری کرده و شیوه صحیح و سلامت زندگی را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش با اهداف ارتقای سطح سلامت، تغییر نگرش و رفتاردانش آموزان به کمک نیروی انسانی همسالان، ارتقاء سطح آگاهی،سواد بهداشتی و عملکردهمسالان درخصوص مطالب و موضوعات مرتبط با سلامت، دریافت اطلاعات و مفاهیم مختلف بهداشتی، مهارت های آموزشی فعال جهت ارائه مطالب به سایر همسالان ، خانواده و جامعه به اجرا در می آید.

نصیری با تاکید بر اینکه سفیر سلامت کسی است که در درجه اول از خود مراقبت می کند و سپس از اطرافیان، دوستان و خانواده خود مراقبت می کند گفت: سفیران سلامت باید با رعایت مسائل بهداشتی الگوی خوبی برای بقیه بچه ها باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی دانش آموزان در مدارس از مربیان بهداشت و مدیران مدارس خواست که فضا و شرایط را برای ایفای نقش مهم و پتانسیل بالای دانش آموزان در کارهای تشکیلاتی و آموزش مسائل مختلف به گروه همسالان مهیا سازند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار