قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری:

سرمایه انسانی یکی از مهم ترین ظرفیت های استان یزد است

یزد(پانا)- قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فنّاوری در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فنّاوری و نوآوری استان گفت: سرمایه انسانی مناسب و متخصص یکی از مهم ترین و بهترین ظرفیت های استان یزد است و باید از این پتانسیل به بهترین نحو برای توسعه یزد استفاده شود.

کد مطلب: ۸۲۰۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه انسانی یکی از مهم ترین ظرفیت های استان یزد است

"عبدالرضا باقری" روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در نشست مشترک کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و شورای هماهنگی آموزش عالی استان که با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه باید محور اصلی پاسخگویی به نیازهای اجتماعی باشد و برای رفع مشکلات راهکارهای لازم را به صورت علمی و کاربردی ارائه کند.
وی افزود: آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته مسیر مناسبی را دنبال کرده است و البته در این مسیر اشکال هایی از جمله آسیب زا شدن توسعه کمی آموزش عالی نیز وجود داشته که باید رفع شود.
باقری خاطرنشان کرد: باید با نگاه ملی و استانی از ظرفیت های موجود در راستای رفع نیازهای جامعه بهره گرفت و منابع جدید مورد نیاز نیز خلق شود.
قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه نباید در مجموعه وزارت علوم مساله نگرانی از بیکاری وجود داشته باشد، ادامه داد: هر چند قرار نیست در این مجموعه کسی بیکار شود اما امکان جابه جایی اعضای هیئت علمی، استادان، ساختمانها با نظر هیئت امنا وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای انتخاب مدیران در وزارتخانه در مرحله نخست شایستگی های علمی، اخلاقی و سپس همسویی با سیاست های نظام و دولت مدنظر قرار می گیرد.
باقری ادامه داد: بزرگترین مشکل دانش آموختگان دانشگاهی، اشتغال است از این رو تربیت دانش آموخته های دانشگاه ها باید همراه با مهارت کافی باشد.
قائم مقام وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این افراد موتور محرکه توسعه دانش بنیان کشور و پاسخگوی نیازها و حل چالش های کشور خواهند بود.
وی تاکید کرد: ارتقای کیفی آموزش با نظارت بر سرفصل ها به خصوص در بخش کارگاهی، استفاده از ایده های نو در حوزه کارشناسی، توسعه و رشد مراکز فناوری، رصد دانش آموختگان با هدف اصلاح آموزشها از جمله سیاست های وزارتخانه در دولت تدبیر و امید است.
قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه تشکیل کانون های تفکر در یزد نشان از بلوغ فکری مسئولان این استان دارد، پیشنهاد کرد: به موضوع محیط زیست و توسعه پایدار و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد نیز به طور جدی توجه شود.
باقری با تاکید بر لزوم تقویت و توسعه ارتباطات بین المللی دانشگاه های استان یزد ادامه داد: باید از فرصت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و این میراث گرانبهای به جامانده از نیاکان، به بهترین نحو برای جذب گردشگر و توسعه استفاده شود و دانشگاه ها نیز باید چنین دغدغه ای داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: یزد توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری بین المللی را دارد که البته برای تحقق آن باید همه دستگاه ها و نهادها کمک کنند، نقشه راه جامعی تدوین و مجوزهای لازم نیز از دولت اخذ شود.
قائم مقام وزیر علوم افزود: سرمایه انسانی مناسب و متخصص یکی از بهترین و مهم ترین ظرفیت های استان یزد است که باید از این پتانسیل به بهترین نحو برای توسعه این استان استفاده شود.
باقری در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد: با حمایت مسئولان استان، نمایشگاه دائمی در یزد برپا شود و فناوری های خلق شده توسط دانشگاهیان استان در آن به نمایش گذاشته شود.
گفتنی است در نشست مشترک کارگاه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و شورای هماهنگی آموزش عالی استان یزد رئیسان تعدادی از دانشگاه های استان دیدگاه های خود در حوزه های مختلف را بیان کردند و با توجه به ظرفیتهای مناسب یزد در حوزه های علم و فناوری، حمایت بیش از پیش وزارت علوم از این فعالیتها را خواستار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار