شاعر نیشابوری برگزیده سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی یزد شد

نیشابور (پانا ) - نرگس سادات اکرامی شاعر نیشابوری در بخش فارسی شعر بزرگسال مقام برگزیده سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی یزد را از آن خودکرد.

کد مطلب: ۸۲۰۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شاعر نیشابوری برگزیده  سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی یزد شد

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: امروز ادبیات ما مشحون از نکات عرفانی و الهی و صفات الهی است و این نشان دهنده ادبیات فاخر اسلامی و قرآنی ماست و شعر مهمترین رسانه فرهنگی ما در طول ادوار تاریخ به شمار رفته و نیشابور همیشه تاریخ با بزرگان خود به شهر شعر وادب وفرهنگ شهره ایران وجهان بوده است..

رمضانعلی بیات افزود: شعر از دیرباز در جامعه ما بسیاری از هنرها را درون خود گرد آورده است، به عنوان مثال در شعر بزرگانی چون خیام و حافظ هم موسیقی و هم تصویر گری را می توان تشخیص داد وشاعر ان ما با سرایش اشعار معنوی خود با معنای هستی ارتباط عمیق پیدا می کنند که شاهکارهای بزرگ ادبی خلق گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: کنگره بین المللی شعر توحیدی با حضور ۲۱۹ شاعر از کشورمان و ۴۰ شاعر از ۱۲ کشور جهان برگزار شد که در مجموع ۹۲۷ اثر به بخش داوری این کنگره راه یافت که از این تعداد ۸۶۸ اثر در بخش داخلی و ۵۹ اثر در بخش بین الملل ارائه شدو در این کنگره علاوه بر شاعران کشوری ۴۰ شاعر خارجی از روسیه، آذربایجان، کامرون، اندونزی، پاکستان، افغانستان، هند، سوریه، سریلانکا، مالی، لیبریا و ترکیه حضور داشتند.

بیات یادآورشد: سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان با محوریت توحید و معارف توحیدی، شرح شاعرانه اسما و صفات خداوند متعال، جلوه‌های جمال و جلال الهی در پدیده های جهان هستی و تماشای عظمت خداوند در عالم و گفتگوی عارفانه با معبود در قالب‌های مختلف شعری برگزار شد.

وی عنوان کرد: نرگس سادات اکرامی شاعر نیشابوری در بخش فارسی شعر بزرگسال مقام برگزیده سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی یزد را از آن خودکرد.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: در پایان این کنگره از ۲۲ شاعر برگزیده در بخش داخلی و ۱۲ شاعر برگزیده خارجی شرکت کننده در این کنگره با حضور مسئولین استان یزد وکشورتجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار