استاندار یزد مطرح کرد:

آیت‌الله فقیه خراسانی کیمیایی برای نسل‌های آینده و نسل امروز است

یزد (پانا) _ استاندار یزد با اشاره به خصوصیات آیت‌الله فقیه خراسانی گفت: آیت الله فقیه خراسانی کیمیایی برای نسل‌های آینده و نسل امروز است و ما باید چهره‌های اخلاقی را به آن‌ها معرفی کنیم.

کد مطلب: ۸۱۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله فقیه خراسانی کیمیایی برای نسل‌های آینده و نسل امروز است

محمود زمانی قمی در نشست خبری ستاد بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: در سال 95 انجمن مفاخر استان یزد تصمیم می‌گیرد تا کنگره‌ای برای بزرگداشت و معرفی ابعاد شخصیتی فقیه اخلاقی، عالم عاقل و عارفی بزرگ مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی برگزار کند.

وی بارزترین ویژگی این عارف بزرگ را اخلاقی بودن این بزرگوار دانست و افزود: هدف از این کنگره، پرداختن به ویژگی اخلاقی این بزرگوار است که جامعه بشری امروز سخت به آن نیازمند است و اخلاق، کیمیایی است که می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها، مسائل و مشکلات را در حوزه‌های مختلف حل کند.

استاندار یزد بابیان اینکه هر فردی که به کیمیای اخلاق دست پیداکرد، در تاریخ ماندگار خواهد شد، تصریح کرد: افرادی که از اخلاق فاصله بگیرند حتی اگر متعلق به جامعه مسلمانان باشند، ماندگار نخواهندشد.

زمانی قمی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی را فقیه و مجتهدی نام‌آور دانست و اظهار داشت: علاوه بر شخصیت فقهی، این بزرگوار تسلط بالایی در ظرایف برهان داشتند و وجه مردمی بودن این بزرگوار، او را فاتح دل‌ها کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: افرادی که این شخصیت بزرگ را از نزدیک مشاهده کردند، هنگامی‌که با آن‌ها صحبت شده، بیشتر بر جنبه مردمی بودن، اخلاقی رفتار کردن و اخلاقی عمل کردن آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی تأکید می‌کنند.

وی اخلاقی بودن فرد را زیباترین عنصری برشمرد که خیلی زود انسان‌ها با آن ارتباط روحی برقرار می‌کنند و آیت‌الله فقیه خراسانی کیمیایی برای نسل‌های آینده و نسل امروز است و ما باید چهره‌های اخلاقی را به آن‌ها معرفی کنیم.

زمانی قمی در پایان با اشاره به اینکه هراندازه که دنیای پیرامون از رفتارهای اخلاقی فاصله گرفته، به همان اندازه خشونت، آدم کُشی و خیانت ترویج پیداکرده است، خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که آن‌سوی مرزها امروز بنام دین و اسلام آدم می‌کشند، یک رفتار غیراخلاقی، ضد اخلاقی و تفسیر نادرست از دین را چهره رفتار خودشان قراردادند و اگر اخلاق به تصمیم‌گیری‌ها برگردد ما می‌توانیم شرایط بهتری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار