استاندار یزد: هیچ هزینه دولتی در کنگره بزرگداشت شیخ غلامرضا یزدی خرج نمی شود

یزد(پانا) - استاندار یزد در نشست خبری کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی بیان داشت: جلوگیری از هزینه‌های جانبی و هرگونه تشریفات زیادی از جمله اولویت‌های اجرایی کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی است.

کد مطلب: ۸۱۹۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد: هیچ هزینه دولتی در کنگره بزرگداشت شیخ غلامرضا یزدی خرج نمی شود

«محمود زمانی قمی» در نشست خبری کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی، با بیان این که اخلاقی بودن مهمترین ویژگی حاج شیخ بوده است، اظهار کرد: پرداختن به ویژگی رفتاری که جامعه امروز به آن نیازمند است، یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی اخلاق را کیمیایی جاوید دانست و افزود: هر کس به کیمیای اخلاق دست یافته است در تاریخ جاودانه شده است.

استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که حاج شیخ غلامرضا‌یزدی را فقیه و مجتهدی نام آور بود، گفت: مردمی بودن از جمله ویژگی‌های بارز وی بوده که آن را مانا کرده است.

زمانی قمی احیای اخلاق و معرفی کیمیای بزرگ که بشر در تمام مراحل کار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به آن نیاز دارد را از دیگر مهمترین اهداف برگزاری این کنگره دانست و بیان کرد: اخلاق مورد پسند فطرت تمام انسان‌ها است.

این مقام مسئول با بیان این‌که اخلاق یکی از آموزهای شاخص دین مبین اسلامی است، اظهار کرد: اخلاق از جمله عناصر الهی است که هر کس آن را دریابد دارای آثاری ماندگار خواهد بود.

وی معرفی سلوک اخلاقی را از دیگر اهداف شاخص این کنگره شیخ غلامرضا یزدی دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ افراد مختلفی بودند که علی‌رغم مسلمان نبودن با رعایت اخلاق انسان‌هایی جاویدان شدند.

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود امام خمینی(ره) را نمادی بارز از رهبر اخلاقی عنوان کرد و ادامه داد: معرفی شخصیت‌های اخلاقی شاخص نقش مهمی در توسعه فرهنگی و هدایت جامعه به سمت تعالی بیش از پیش ایفا می‌کند.

استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه تأکید کردند که تمام هزینه‌های این کنگره از خیرین استان و کشور تأمین می‌شود، افزود: هیچ هزینه دولتی و اعتبارات استانی در این کنگره خرج نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از هزینه‌های جانبی و هرگونه تشریفات زیادی از جمله اولویت‌های اجرایی کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی است.

زمانی قمی حضور علما و روحانیون برجسته کشوری را یکی از مهمترین ویژگی این کنگره دانست و بیان کرد: حضور عالمان به دین و اساتید شاخص دانشگاهی بیانگر اهمیت و ارزش‌های علمی و دینی این کنگره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار