در بسیاری از کشورها اداره آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست

زاهدان(پانا)- مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری"همه دستگاه ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند" گفت: بخش زیادی از حق و حقوق آموزش و پرورش در سایر دستگاه ها نهفته است.

کد مطلب: ۸۱۹۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
در بسیاری از کشورها اداره آموزش و پرورش بر عهده دولت نیست

قائدیها در مراسم تجلیل از خانواده های معلمان شهید، پیشکسوتان فرهنگی و معلمان نمونه استان اظهار داشت: روز معلم متعلق به معلمان شهید است که ناشناخته همه وجود خود را فدای آینده سازان میهن اسلامی ایران کرده اند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حق و حقوق معلم و دانش آموز در دل دیگر دستگاه ها نهفته است خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها اداره آموزش و پرورش، بر عهده دولت نیست.

محمد حسن قائدیها ادامه داد: سهم اعتبارات آموزش و پرورش در پایان دولت اصلاحات 14 درصد بود که در دولت های نهم و دهم به 9 درصد تقلیل پیدا کرد و تلاش شده است سقف اعتبارات به 13 درصد برسد در حالی که در کل جهان 25 درصد است.

قائدیها گفت: اجرای سند تحول بنیادین و شروع تبدیل پنج پایه به شش پایه بدون آماده شدن زیرساخت ها بار سنگینی را به آموزش و پرورش وارد کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود:خروجی دانشگاه فرهنگیان متناسب با نیاز آموزش و پرورش نیست و با کسری معلم بخصوص در دوره ابتدائی روبه رو هستیم.

وی اظهار کرد: یک سوم فضاهای آموزشی کشور نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد که در سیستان و بلوچستان بیشتر است بنابراین همه دستگاه ها باید با آموزش و پرورش همراهی و همکاری داشته باشند.

شایان ذکراست: در پایان این مراسم از خانواده شهدای فرهنگی استان و جمعی از معلمان پیش کسوت تجلیل شد. همچنین 43 معلم منتخب استانی در این مراسم تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار