مرتضی بانک: توجه به ظرفیت بخش خصوصی بنیه اقتصادی کشور را تقویت می کند

تهران (پانا) - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توجه به ظرفیت بخش خصوصی می تواند موجب تقویت بنیه اقتصادی کشور شود و در این میان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند فضای بازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باشند.

کد مطلب: ۸۱۹۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مرتضی بانک: توجه به ظرفیت بخش خصوصی بنیه اقتصادی کشور را تقویت می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرتضی بانک همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی با حضور در شورای اداری شهرستان سرخس با اشاره به شعار امسال گفت: امسال سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است و باید روند تولید کالاها به صورت رقابتی باشد تا کالای با کیفیت در کشور تولید شود. مردم باید برای خرید کالای ایرانی حق انتخاب داشته و در یک فضای رقابتی کالای مورد نظر خود را با میل و رغبت خریداری کنند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در حال حاضر در مناطق آزاد کالاهای رقابت پذیر تولید می شود که باید برندسازی شوند.

او با تاکید بر اینکه «حمایت از کالای تولید داخل همان پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است» گفت: تولید کالا با هدف صادرات می تواند فرصت در اختیار گرفتن بازارهای جهانی را فراهم کند در واقع حمایت از تولید داخلی یعنی تولید بر مبنای کیفیت مطلوب.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی در مناطق آزاد فراهم شده است تاکید کرد: امنیت برای سرمایه گذار یک اصل جدی در فرآیند سرمایه گذاری است و باید تلاش کرد سرمایه گذار از بازگشت سرمایه خود اطمینان خاطر داشته باشد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: برندسازی کالاهای تولیدی باعث رونق تولید می شود اما این برند سازی باید بر اساس استانداردهای متداول باشد.

او با اشاره به شرایط امن ایجاد شده در مرزهای ایران در استان خراسان رضوی گفت: همدلی و همراهی دستگاه های اجرایی در این منطقه، امنیت را برای مردم به همراه داشته و وجود منطقه ویژه اقتصادی سرخس شرایط خوبی را برای شهرستان سرخس ایجاد کرده است.

مشاور رییس جمهور افزود: شرایط فعلی ایجاد شده توسط منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبتا مناسب است اما انتظار می رود کارهای بزرگتری در آینده در این منطقه انجام شود. انتظار این است که ثمره بیشتری از فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس شامل شهرستان سرخس شده و اشتغالزایی در این منطقه باید روند پر شتاب تری بگیرد.

مرتضی بانک هم چنین تاکید کرد: خواسته های مطرح شده در نشست شورای اداری سرخس، پیگیری و به اطلاع ریاست محترم جمهور خواهد رسید.

گفتنی است در جریان سفر مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منطقه ویژه اقتصادی سرخس واحدهای تولیدی، سایت های ریلی و سکوهای دوگانه تخلیه بارگیری، هم چنین کارخانه فرآوری برنج و مجتمع پتروشیمی پترو پاسارگاد خاورمیانه تولیدکننده هیدرو کربن در این منطقه مورد بازدید قرار گرفت.

هم چنین یک دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته و پرسرعت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار