آمادگی سازمان حج و زیارت برای همکاری با سواد آموزی در زمینه شناسایی ، جذب و آموزش بی سوادان در فارس

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: لازم است از ظرفیت و امکانات کاروانهای حج و زیارت برای شناسایی بی سوادان و ایجاد انگیزه در آنان برای سوادآموزی استفاده کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی سازمان حج و زیارت برای همکاری با سواد آموزی در زمینه شناسایی ، جذب و آموزش بی سوادان در فارس

عیسی ملک پور در نشست مشترکی با مدیر کل سازمان حج و زیارت استان که در راستای اجرای تفاهم نامه فیما بین دو دستگاه برگزار شد، گفت :سواد و سوادآموزی یک مقوله فرهنگی است که باید بیش از پیش مورد توجه همه نهادها و دستگاهها قرار بگیرد زیرا حل بسیاری از ناهنجاریهای و مرتفع شدن مشکلات در گروه سوادآموزی و آگاهی طبقات مختلف جامعه است .

ملک پور افزود: در همین راستا در صدد هستیم تا با همکاری بیش از پیش سازمان حج و زیارت و با استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها و پتانسیل هایی که این سازمان در سطح استان دارد ، با برنامه ریزی کارشناسانه و عملیاتی ،گامی مهم و اساسی در راستای شناسایی و جذب بی سوادان و آموزش به آنها برداریم .

معاون سوادآموزی فارس ضمن تشریح وظایف و نقش مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، این مراکز را یکی از عوامل مهم و اصلی در شناسایی و جذب بی سوادان و آموزش به آنها دانست و گفت: با توجه به اینکه در این مراکز علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن ،سایر مهارتهای زندگی نیز به سوادآموزان آموزش داده می شود ، می تواند تأثیر مستقیم و مثبت در بهبود کیفیت زندگی آنها داشته باشد و سازمان حج و زیارت در این زمینه نیز می تواند نقش مهمی را ایفا کند .

مدیر کل سازمان حج و زیارت نیزدر این نشست ، ضمن قدردانی از همه تلاش ها و فعالیت هایی که در عرصه سوادآموزی صورت گرفته است گفت: ما باور قلبی داریم که سوادآموزی و تعلیم و تعلم یک جریان و یک مفهوم فرهنگی عمیق است و در این مورد کوچکترین تردیدی نباید داشت و مسائل فرهنگی هم باید در صدر مسائل مهم کشور و استان باشد و بالطبع سوادآموزی هم یکی از مهمترین مقوله های فرهنگی مورد توجه و اهتمام است .

زینلی افزود: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل دارد تا با ظرفیت ها توانمندیها و پتانسیل هایی که دارد در زمینه مسائل مختلف سوادآموزی از جمله شناسایی و جذب ،آموزش و ...همکاری سازنده با سوادآموزی داشته باشد .

وی گفت:سازمان حج و زیارت با داشتن حدود 120دفتر در سطح استان، امکانات و پتانسیل های خوبی را در راستای شناسایی و جذب بی سوادان و آموزش و ایجاد انگیزه در آنان دارد و ما آمادگی داریم و می توانیم بسیاری از موانع و محدودیتهایی که فراروی سوادآموزی است را برداریم .

زینلی گفت :یکی از مسائل مهم در این زمینه تبلیغ و ترویج و تبیین اهمیت سواد و سوادآموزی است که می توان در جلسات آموزی و همایش های سازمان حج و زیارت به این مهم پرداخت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار